film branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

alive

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2006
omdat ik nog nooit een film op een dvd heb gebrand, vraag ik het dus...

ik heb twee films gedownload en zijn allebei avi bestanden.
de ene film bestaat uit 1 avi bestand, de andere uit 2 avi bestanden.

bestaat er nu een mogelijk om dit te branden op een dvd schijf en het te bekijken op een dvd speler?

thx 4 helping ;)

Ja hoor, alleen dat gaat niet zo 1 2 3.

Je dvd speler kan .avi bestanden niet lezen, je moet het .avi bestand eerst converteren naar .vob files. (Ik weet alleen geen programmatje daarvoor, misschien even googlen)

als je de .avi bestanden gaat branden is het zonde van het dvdtje.

Dat kan allemaal met b.v. nero, maar:

Als avi branden en afspelen hangt ervan of of je dvd speler avi (divx) ondersteunt.
Als dat zo is gewoon als data wegbranden.

Wanneer je dvd speler alleen DVD ondersteunt, dan de avi's eerst omzetten naar DVD met b.v. WinAvi en dan branden als DVD Videofiles

Je dvd speler kan .avi bestanden niet lezen, je moet het .avi bestand eerst converteren naar .vob files

Er zijn zat DVD spelers die wel gewoon avi ondersteunen hoor, steeds meer zelfs tegenwoordig, dus de vraag is wat TS voor DVD speler heeft:D

is winavi gratis te downloaden? is het moeilijk te gebruiken?
want ik wil het als een gewone dvd branden.

en welke nero moet ik hiervoor gebruiken? (voor te branden)
is nero 6 ok? of liever nero7?

ik zal het wel maar morgen proberen, maar wil nu al tijd winnen :D

nogmaals thx voor de moeite om te antwoorden

WinAvi is helaas niet gratis.

Ben je in het bezit van een volledige Nero, dan zit daarin ook het onderdeel nero recode, waarmee het omzetten ook kan. Werkt prima, maar duurt alleen iets langer als met WinAvi.

En eh, Nero 6 of 7 maakt om te branden volgens mij niet zoveel uit, het gaat met allebei!

ik zal wel aan winavi geraken.

thx voor de antwoorden.

eens ik winavi heb en iets niet versta, post ik hier weer verder (of beter een nieuwe topic beginnen?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan