Film database!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rohff

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2007
Hallo

Ik heb thuis een hele hoop DVD's liggen. Nu wil ik graag een overzicht maken van alle films die ik momenteel heb. Hiervoor gebruik ik Microsoft Office Access (2007). Het moet er als volgt uitzien:

myfilmdatabasewn2.jpg

Een film zoeken doe je via het tekstveld naast 'Titel'. (tijdens het typen komt er een lijstje met alle films). In dat lijstje moet je dan je gewenste film selecteren en vervolgens op 'OK' drukken.
Dezelfde stappen bij het zoeken van een genre en/of het jaar.

myfilmdatabase2ab6.jpg

Nadat je een film hebt uitgekozen en op OK hebt gedrukt, komt er een venster met de titel van de film, het genre en het jaar.

Nadat je een genre of een jaar hebt gekozen, bekom je een lijst met alle films die bij dat genre of jaar behoren.

De bovenstaande afbeeldingen zijn alleen maar een visuele creatie (met Photoshop gemaakt). Nu wil ik dat graag waarmaken met Access. Dat programma raadpleegde ik voor de laatste keer op school, een paar jaren geleden...

Nu wil ik graag de volgende zaken vragen aan jullie:
1) Is mijn idee van deze filmdatabase wel realiseerbaar?? Of op welk manier kun je het eenvoudiger maken?
2) Ik zou graag wat hulp gebruiken en zo mijn Access-geheugen opfrissen. Ik zou het echt tof vinden als iemand mij hierbij wilt helpen!

Bedankt!!!

ik heb een kant en klare voor je, als je wilt. Je voegt dvd toe en je krijgt gelijk alle informatie (moviemeter informatie)

(Ik moet hem wel nog ff zoeken dat programmatje)

mvg

inderdaad, je hebt een crack nodig. Helaas

Maar probeer eens een torrent site, daar zal je um vast wel vinden

Tip: Neem de gene waar een aantal comments bijstaan (ff lezen of het clean is) en die veel Seeders heeft
Zo weet je dat je niet te maken hebt met een virus

mvg

Helemaal begrijpen doe ik het niet. Waarom zou je een progje / tooltje kopen of downloaden (illegaal) voor zoiets basaals / simpels als een database voor films. Een meer eenvoudiger toepassing binnen Access is er mogelijk niet te verzinnen en wat is er nu leuker dan het gebruik van een eigen ontwikkelde database, zeker als het een simpele is zoals door TS wordt voorgesteld?

ik heb er hier 1 zonder crack of serial maarja eigen is inderdaad altijd leuker

waarom eentje met een crack of zo

heb er vele getest en die vind ik persoonlijk een van de simpelste ook in nederlands
film uitleg direkt via moviemeter te importeren + foto
heel veel mogelijkheden
gemakelijker gaat niet ze
screenshot is van oudere versie die moeten ze op de site aanpassen
en vooral gratis

http://www.antp.be/software/moviecatalog

Meer dan de meest simpele info heb ik niet nodig.
Ik hou het daarom overzichtelijk in een excelbestandje.
Heb de ervaring met enkele programma's dat ze niet de juiste info uit de database op internet halen of niet kunnen vinden terwijl ze terdege bestaan.

ey hartelijk bedankt voor jullie (ZEEEEER) spoedige antwoorden!!!

Door jullie kan ik nu heeel wat tijd besparen en daarbovenop professioneler en makkelijker te werk gaan bij het toevoegen en bewerken van mijn films!!!

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan