Film gebrand maar zonder beeld aleen geluid..

Status
Niet open voor verdere reacties.

hollander

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2005
beste mensen,

ik heb een vraag,

een paar vrienden van mij hebben een film gemaakt.. ze hebben hem geplakt en geknipt met windows movie maker nu hebben ze het op geslagen op de pc en willen ze het op een cd zetten maar als ze hem hebben gebrandt staat alleen het geluid er op en niet de film hoe kan dat ? en hoe krijgen ze het opgelost?

Alvast bedankt

Moet je zorgen dat je de juiste codecs voor je gemaakte film hebt.

Vinden met google, dan vind je ze zo.

eerst ga je het programma gspot op je pc zetten
http://www.headbands.com/gspot/download.html

daarmee kan je zien welke codec voor geluid en beeld gebruikt zijn voor de film.

Een codec is een stukje software dat ervoor zorgt dat een film die met een compressie methode kleiner is gemaakt weer kan worden afgespeeld.
Je hebt er verschillende maar xvid is wel de bekendste. Voor geluid wordt vaak ac3 gebruikt.
Heb je de juiste codec niet op je pc staan dan doet het geluid en of het beeld het niet.

Met google kun je makkelijk de juiste codec vinden en installeren.
Je hebt ook zogenaamde codecpacks.
Dat is net zoiets als een cocktailspuit die je krijgt als je naar de tropen gaat, alles in een koop :D

persoonlijk ben ik niet zo kapot van codecpacks want die willen soms nog wel eens een systeem instabiel maken.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.

grt.

martin

Heeey bedankt:)

Cool :thumb: Rowwen hèze ownes :) :thumb:

Ooit naar een concert van ze geweest? Zo niet het is een aanrader ;)

Hartelijk bedankt Mike A.K.A Hollander

heey mense ik heb dat geprobeert maar het lukt mij niet egt kan iemand mij misschien zeggen wat voor codec ik zou moeten downloade ?

Wat voor cd willen ze maken? (data- of videocd?)
Welke extensie heeft de gemaakte film?
Waar proberen ze het af te spelen?
Welk programma wordt gebruikt om te branden?

Uhm ze gebruike nero het filmpje is geknipt en zo met windowsmovie maker ze proberen het alss dvd te branden en af te spelen op een dvd speler

hollander,

Ja, dat gaat niet zo 1, 2, 3...

Om een dvd te maken, zal de film in mpeg2 gemaakt moeten worden, moviemaker maakt er standaard .avi van dacht ik. Dus dat wordt omzetten naar mpeg2, daarna gereed maken voor dvd door er .vob bestanden van te maken, dat doe je met een dvd authoring tool. Dan pas kan je de dvd branden met nero...

Voor de tools die het best zijn kan je naar www.tmpgenc.net , de software is helaas niet gratis.
Ik heb geen ervaring met andere decoders omdat tmpg eigenlijk al perfect is.

ik ga het een proberen omtezetten naar mpeg2 en .vob
maar weet niemand een gratis programma?

alvast bedankt,

hollander

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan