film kijken via computer op tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

astro16

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Ik ga binnenkort een nieuwe tv aanschaffen. Ik wil daarbij graag een film van mijn computer op de tv af kunnen spelen (staat in andere kamer). Wat is nu het meest handige? Een tv kopen met mogelijkheid tot draadloos netwerk (ik geloof dat ik er dan nog een dongle bij moet kopen) of een tv met USB aansluiting. Maar in dat laatste geval weet ik niet of ik dan ook film kan afspelen op tv? Kun je via de USB aansluiting film kijken?

hey,
ik weet dat het niet je vraag is, maar het beste om te doen is een draadloze NAS met media functie te kopen + harde schijf (imo);

dus hoe te verbinden:

film staat op pc, en word in het draadloos netwerk gecopiereerd naar NAS
NAS staat naast TV en word in het beste geval via HDMI aangesloten.

deze constructie heeft enkele extra voordelen:
+film is te starten vanuit de tv (via de afstandbediening van media NAS)
+Meeste NAS-apparaten hebben een Bittorent functie, dan heb jeje pc niet nodig
+vrij klein om meetenemen naar vrienden...
+harde schijf is vervangbaar/uitbreidbaar, (het ultieme is een raid opstelling)

hoop dat je er wat aan hebt!

Laatst bewerkt:
Hoi !

Gewoon een TV kopen met meerdere HDMI-aansluitingen, dan krijg je een geweldig beeld op TV ! (heeft iedere moderne TV).

Mits je grafische kaart uiteraard HDMI ondersteunt....

Hoe je bij USB komt is mij 'n raadsel.

Greetz,

Harry.

Bedankt Supperelias,

Altijd handig om een extra mogelijkheid te onderzoeken. Je snapt in ieder geval mijn vraag...heb je misschien een goed voorbeeld voor me van zo'n draadloze NAS? Ik bedoel een goed merk/ type/
Bedankt alvast!

beste astro,

Er zijn een heleboel verschillende Media Tanks (juiste benaming).
een van de hedendaagse bekenste en uitgebreidste is popcornhour:
PopcornHour Site
Deze is in de mediamarkt, saturn.. waarschijnlijk verkrijgbaar voor zoon 300 euro.

vind je deze wat te uitgebreid / te groot / te duur; dan zijn er zeker nog alternatieven,
waar ik veel goeds over vin op het net is de freecom meedia player xl
freecom Site
de prijs ligt rond de 50-100 euro (ex Harde Schijf).

buiten deze 2 zijn er nog tal van alternatieven, deze google search zou je tog al een paar verschillende moeten voorstellen ;)

------------
netwerk-media-player niets voor jou?
je kan nog altijd je Laptop/pc rechtstreeks aansluiten op je tv. bijna alle nieuwe flatscreens hebben meerdere HDMI aansluitingen.
in het beste geval heeft je computer ook een HDMI aansluiting, en moet je slechts 1 kabel kopen(hdmi-kabel).
computer geen hdmi? (hieronder opties)
*nieuwe grafische kaart met hdmi kopen (voor beste beeld-qualiteit)
*koppelstukje van DVI of VGA kopen dat het signaal omzet naar digitaal signaal(hdmi)
*ingeval van VGA aansluiting op tv, kan je met een monitor kabel (vga) je laptop rechtreeks zo aansluiten. dit heeft wel een duidelijke mindere beeld-qualiteit, wat jammer is als je bijvoorbeel HD beelden wilt spelen

hoop dat ik je heb kunnen helpen :),
mvg,
elias

Dank je. Zeker. Toch ben ik ook benieuwd naar de ervaringen met een tv die draadloos kan communiceren met je computernetwerk. Heb je daar ook ervaringen mee? Het lijkt me bijvoorbeeld ook wel handig een herhaling van het één of ander via de computer op de tv te bekijken. Weet je daar nog iets van of iemand anders?

Mijn vader heeft zo'n TV maar is er niet over te spreken, de verbindingssnelheid is te laag om soepel een film te bekijken. Althans bij hem dan. Gelukkig voor hem heeft zijn TV ook een netwerkingang en dat werkt wel.

*zit zich suf te piekeren wat voor TV ook weer*

OKé, ik weet genoeg. Ik ga maar voor een mediaplayer.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan