Film loopt niet vloeiend - Kodi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Beste,

Onlangs heb ik een Asrock Vision mini pc aangeschaft met i3 dual core intel processor, 4Gb geheugen en 240 Gb SSD interne harddisk.
Daar heb ik middels de USB 3.0 aansluiting een externe HDD van 3Tb aan gekoppeld aangezien ik de mini pc als mediacenter wil gaan gebruiken.
Tevens heb ik Kodi applicatie geïnstalleerd.

Bij het kijken naar een film valt me op (ongeacht of ik deze via interne of externe HDD of dmv een DVD in de ingebouwde DVD speler afspeel) dat het beeld niet vloeiend loopt. Om de 3 seconden versnelt ie 1 seconde om daarna weer terug te komen op de oorspronkelijke snelheid. Dit valt bij langzame scene's nauwelijks op maar bij snelle scene's is dit zéér irritant. Zo zie je bv een auto voorbij rijden welke telkens een stuk vooruit schiet.

Deze mini pc is bij uitstek geschikt voor dit soort werk dus ik verwacht niet dat daar het probleem zit. Maar waarschijnlijk een software instelling ofzo.

Heeft iemand ervaring met soortgelijke storing en kan iemand mij hierin adviseren hoe dit te verhelpen?

Bij voorbaat dank.

Mvrgr. Mark

Laatst bewerkt:
Hoi Mark

Je zei bij het kijken naar een film ? is het dat of gebeurt dat bij een film of bij alles wat je afspeelt ?
mocht dat dus bij een film gebeuren dan is betreffende film zeer slechte kwaliteit en is synchronisatie van ondertitels of van geluid of wat dan ook niet goed in film gesynchroniseerd,
en je moet andere versie van deze film aanschaffen of vinden ..
Maar dat kan ook nog liggen aan slechte externe met jouw HDD schijf verbinding, of compatibiliteit HDD met je OS enz.. en uiteindelijk ook zoals dat gast0225 dat zei misschien je ook player andere proberen moet ..

P.S. Kijk even A.U.B. of je zal wat kunnen deze mooie en uitgebreide KODI films/video's-instellingen-handleiding .... helpen ? -->> KLIK

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie snelle reacties en adviezen.
Ik heb vanochtend eerst de tip van gast0225 opgevolgd en een andere mediaplayer geïnstalleerd (VLC player) en ook dan doet het probleem zich voor. Het lijkt er dus op dat de films van slechte kwaliteit zijn zoals Royonix aangaf. Wel jammer want het betreft ook veel HD films welke van hoge beeldkwaliteit zijn.
Ik wil dus ook eens kijken of de tip van Crash hierin uitkomst kan bieden.
Bedankt zover voor jullie tips. Ik houd jullie op de hoogte.

Mvrgr. Mark

Laatst bewerkt:
;) Let maar op dat tip van Crash , het tweede deel of onderdeel is van mijn bijgevoegde Kodi-tip bij *#3-commentaar .. ( i.v.m. video framerate ! etc. ) ..

Laatst bewerkt:
Ik heb Kodi hier op een RaspberryPI 2 geherinstalleerd staan.(Openelec) Geen problemen met HD films, niet over het netwerk of externe harde schijf.

Beste,

De hardware acceleration stond bij mij al op enabled. (zie bijgevoegde screencopy)
Wat ik vanavond ook opgemerkt heb is dat de storing zich ook voordoet tijdens afspelen van DVD's en Bluray's dus dan ligt het dus zeer zeker niet aan de kwailiteit van de videobestanden.

Ik heb vanavond nog 2 films gekeken vanaf de harddisk en moet zeggen dat dat érg vermoeiend kijken is.
Hopelijk eet iemand nog een oplossing.
Weet iemand nog een andere oplossing?

Alvast bedankt !!

Mvrgr. Mark

Bijlagen

• Kodi 2.jpg
    Kodi 2.jpg
    85,5 KB · Weergaven: 134
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan