Film op DVD branden lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannemie

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
misschien kan dit hier ook bij. Ik word er helemaal kierewiet van :(

ik heb een film samengesteld in windows movie maker. Muziek en ondertitels, het ziet er prima uit.
nu wil ik dat op DVD schrijven maar dat lukt niet. Ik doe het met NERO.
Nadat ik alles gedaan heb, wat ik denk te moeten doen, begint hij wel dingen te doen.
Er staan 2 balkjes, die langzaam aan groen worden. Dat duurt wel een tijdje, maar dat vind ik zo erg niet.
maar als het onderste balkje bijna helemaal groen is, zegt NERO dat de disc niet compatible is.

hier is wat ik op mijn scherm krijg: "
sorry your compilation cannot be written on this kind of disc. Please insert a disc of the correct type or modify the settings of your compilation to make them compatible with the current disc.

Note: you will not need to transcode again if you cancel the recording now, unless you change the progect data afterwards."

ik heb al met een DVD -R en +R geprobeerd, maar het blijft hetzelfde.
Dan ben ik in de handleiding van NERO gaan kijken. Is open te klikken bij NERO zelf.
Bij het schrijven van een DVD zegt hij dat de bestanden extenties zoals _VOB, _IFO of _BUP moeten zijn.

ik las ergens dat een VOB extentie een mpeg 2 zou zijn. Dus heb ik mijn film geconverteerd naar mpeg2. En nog steeds lukt het niet.
Kan iemand me in lekentaal uitleggen wat ik juist moet doen? Graag stap voor stap. Film, DVD en die dingen zijn voor mij een heel nieuw gegeven.

Kijk eens of er in je rijtje van Nero onderdelen ook Nero Vision staat.

Daar lukt het waarschijnlijk wel mee (duurt wel lang want hij moet recoden).

ik heb mijn film kunnen converteren en nu staat er wel ergens vob bij en ifo ook als ik me niet vergis.
Het is me ook gelukt een eenvoudige dvd te schrijven. Hoera! :thumb:
Maar dan ben ik gaan kijken bij Nero Vision Express SE2. achtergrondje, knoppen, mooi, alleen... Mij lukt het niet.
Wat moet ik daar invoegen als bestand? Want die hele map video_TS gaat niet. en van de onderdeeltjes zegt hij dat ze leeg zijn, ook al zie ik dat er wel wat inzit.

[modedit] ik heb de vraag losgemaakt van de andere. Liever je eigen vraag stellen en niet 'ergens bij' zetten:)[/modedit]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan