Film op dvd branden onder vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnablade

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2008
Het probleem is het volgende, ik heb een gloednieuwe acer dualcore compu met vista erop. Uiteraard wordt deze standaard geleverd met een dvd brander. Nu heb ik onder XP altijd films kunnen branden (met behulp van dvdshrink) en heb nog nooit problemen ondervonden.

Nu met vista leek er ook geen vuiltje aan de lucht, dvdshrink weer geinstalleerd, filmpje laden en branden... alles gaat goed, het dvdtje komt naar buiten en dvdshrink geeft aan dat het schijfje succesvol is gebrand zoals altijd. Als ik hem vervolgens in de dvdspeler stop doet hij het of helemaal niet, of hij laat alleen maar een fragmentje uit de film ziet en blijft dit oneindig herhalen 1x werd de helft van de scenes in willekeurige volgorde getoond en was de andere helft verdwenen...

het rare is dat als ik de dvd in de compu of laptop gooi hij hem wel perfect afspeeld! heel vreemd! Heb het ook met Nero 8 en clonedvd geprobeerd maar daarbij had ik hetzelfde probleem :( Heb echt geen idee waar het aan kan liggen!

Heb het probleem ook wel eens gehad op de laptop van mijn vriendin (packard bel), ook met vista. Had daarbij exact hetzelfde, ook een beeldfragment ergens midden in de film dat zich bleef herhalen en als ik hem in de compu deed werkte de film perfect....

Waar kan dit toch aan liggen?

Branden met Nero is in principe niet OS afhankelijk. Ik heb je bericht meerdere malen doorgelezen om ergens "iets" te kunnen lezen wat mogelijk niet goed zou zijn, maar ik kan niets vinden.

Wat je zou kunnen proberen is zowel bij Shrink, alsmede bij Nero (.exe) een rechtse klik te geven en vervolgens bij eigenschappen aan te geven dat 't als Administrator dient te worden uitgevvoerd.

Branden

Heb zelf ook Vista en ik gebruik altijd DivX Player. Dit conferteert je filmpje en tevens brand je het (ja..!!) binnen enkele minuten op DVD! Nog nooit een probleem mee gekend. Kwaliteit blijft hetzelfde en werkt uitermate goed!

www.divx.com ...:thumb:

had het eerst nog met express burn geprobeerd, toen deed de dvd het alleen op sommige dvd spelers. toen ik divx wilde proberen waren mijn dvds op :( ga het morgen weer proberen met een verse spin dvd's :thumb:

had het eerst nog met express burn geprobeerd, toen deed de dvd het alleen op sommige dvd spelers. toen ik divx wilde proberen waren mijn dvds op :( ga het morgen weer proberen met een verse spin dvd's :thumb:

Met DivX moet lukken! (films altijd wel even converteren, wordt automatisch op je pc gezet na downloaden)

Laat maar even horen of het is gelukt. Denk het wel!;)

Met DivX moet lukken! (films altijd wel even converteren, wordt automatisch op je pc gezet na downloaden)

Laat maar even horen of het is gelukt. Denk het wel!;)

euhm even over dat converteren, moet dat ook als je al een video TS folder hebt? het converter prog van divX kan deze bestanden namelijk niet bewerken... of is er een mogelijkheid om deze bestanden direct met divX te branden?

begreep niet helemaal hoe DivX werkte dus het het maar eens met imgburn geprobeerd en nu doet alles het perfect!!

iig bedankt allemaal voor jullie advies!

Gr!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan