film overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo ,
Ik heb een film opgenomen met mijn stand alone harddiskrecorder , heb deze met diezelfde recorder naar dvd gebrand , als ik die dvd dan in mijn pc doe is er niets te zien .
Er wordt aangegeven dat er 0 bytes gebruikt zijn en dat er 0 bytes beschikbaar zijn , dit terwijl er dus wel een film opstaat .
Hoe kan ik die film tevoorschijn halen en dan eventueel branden zodat deze op iedere dvd-speler te bekijken valt ?
Mvg. Hans

Niet dat ik het weet

Weet niet welk merk recorder etc. MAAR.

Het is niet gezegd dat jou recorder een door windows te lezen formaat gebruikt.
Ook kan het zijn dat hij eerst nog ge-finalized moet worden.

0 bytes gebruikt en 0 bytes beschikbaar (schijfje is dan blauw) wil zoveel zeggen als niet te lezen.

Laatst bewerkt:
Oke,
Dan hoe te finalizen en hoe toch te lezen ?
Hans

Kopiëer beding

Sommige recorders hebben om kopiëren tegen te gaan een eigen bestandsformaat.

Dan kun je alleen via de S-Video uitgang van de recorder en wat hardware in je PC de films over zetten.

Let op: Je brander van je PC moet de zelfde formaten ondersteunen als je Recorder.
Ik heb een Panasonic en die brand op DVD-RAM, dus moest ik ook een DVD-RAM brander hebben. Maar dan nog gaat het niet zonder horten of stoten omdat hij op een eigen manier stukjes aan elkaar hangt. De recorder ziet verschillende fragmenten, windows maar een nl. de eerste.

Je recorder moet een optie finalize hebben. Finalize (soms in het nederlands afsluiten genoemd) wil zeggen dat je er niets meer bij kunt branden (sommige brandprogramma's kunnen dat ongedaam maken) en dat hij ook te lezen is in een DVD lezer (die dus niet kan branden).

Laatst bewerkt:
Eric bedankt , t'was even zoeken en de functie afsluiten gevonden.
De dvd nu netjes afgesloten en is nu dus wel zichtbaar op de pc .
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan