film van PC op Smart TV medion: geen ondertitels

Status
Niet open voor verdere reacties.

frimout

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Hallo,

Ik heb mij deze week volgende smart tv van medion gekocht in Aldi:
http://ultra-gadgets.blogspot.be/2013/09/medion-life-p15138-md-30681-smart-lcd.html
Nu probeer ik al een hele tijd om films in dvd5 formaat, die op mijn externe Harde schijf staan, af te spelen op de TV.
Mijn TV is via een wifi dongle verbonden met het thuisnetwerk en ziet de mappen waar de films staan via serviio.
Sommige film kan ik afspelen maar ik kan de ondertitels niet inschakelen en sommige film kan ik niet afspelen.
Heeft er iemand een idee hoe ik dit probleem met de ondertitels zou kunnen oplossen?

Alvast bedankt

Films in DVD layout worden over het algemeen niet door ingebouwde spelers van een TV ondersteund, ook niet via DLNA.
Wat je kunt doen is de DVD film converteren naar bijvoorbeeld AVI of MKV, dan zal het wel werken.

Met het afspelen van de op de DVD aanwezige losse .VOB bestanden speel je niet de DVD af zoals een DVD afgespeeld hoort te worden. Zie je wel het menu van de DVD als je zo'n DVD afspeelt?
Probeer eens of je het .IFO bestand kunt zien en speel die dan af.

Laatst bewerkt:
freemake video converter

Hallo,

Ben er in geslaagd om met freemake videoconverter (gratis)de dvd bestanden om te zetten naar avi zonder dat er nog een menu verschijnt en met de ondertitels in, super. 1 minpuntje, maar ik weet niet of het aan de mediaspeler van de tv ligt of aan het converteren, als ik de film een stukje doorspoel dan loopt het beeld en de klank niet meer synchroon. Of zou dat kunnen zijn omdat ik via wifi werk? Anders moet ik een netwerkkabel leggen van de router naar de TV en dat zou ik liever niet doen.

Alvast bedankt voor het meedenken

Dat heb ik wel vaker gezien met AVI bestanden. Converteer hem eens naar MKV, dat gebruik ik zelf altijd en wordt ook door je TV ondersteund. Daarnaast is een bedrade aansluiting altijd beter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan