film via pc naar tv is niet helemaal goed, hoe kan ik de videokaart verbeteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
470
Hallo,
ik heb een pc ( vista 32bit uit 2007) via een dvi -hdmi kabel aangesloten op een 2 jaar oude philips led tv ( 107 cm).
met mijn laptop via een vga kabel ( ook vista 32bit uit 2007) krijg ik een perfect beeld als ik een film afspeel via vlc mediaplayer. doe ik dezelfde film via de pc dan lijkt de film langzamer te verlopen en is het beeld waziger.
kan ik de videokaart verbeteren en hoe.
als leek zie ik niet via apparaatbeheer wat de videokaart is .
ik heb wel de meeste appparaten die daarin in staan geupdate maar geen verbetering.
gegoogeld op verbeteren van videokaart door de nieuwst drivers maar daar worden zoveel verschillend oplossingen gegeven en omdat ik niet weet waar de videokaart onderapparaatbeheer staat hoop ik dat iemand uit helpmij verder wil en kan helpen.



willem 2
 
@Willem 2 : wat staat in apparaatbeheer onder het item : beeldschermadapter?
 
ik heb bij de laptop de volgende gegevens:
ATI mobility radion x2300 geheugen 830 mb , weergave modus 32bit ( 60hz)

onder beeldscherm van de pc staat : standaard grafische adapter
bij gegevens staat er in tegenstelling tot in de laptop helemaal niets alleen overall het woordje n.v.t met alleen de gegevens:
weergave modus 1400x1050 32bit ( 1hz)
P.S. ER STAAT WEL EEN DRIEHOEKJE MET UITROEPTEKEN VOOR??.
ik moet wel toevoegen dat d pc is opgeschoond en misschien( ik ben een leek hierin) iets/of alles van de videokaart is verdwenen en dat ik deze ( maar welke) opnieuw moet installeren.
(p.s. tussendoor komt vanaf 14:30 schaatsen , ik zal niet meteen af en toe antwoorden).
 
Laatst bewerkt:
Denk eerder dat je het moet gaan zoeken in de instellingen van de tv.
Bij vga neemt de tv de resolutie in veel gevallen automatisch mee. Bij hdmi heb je hele andere instellingen die je mogelijk moet corrigeren om het beeld mooi en zuiverder te krijgen.
 
hoi modag, speccy kan ik nog niet uitvoeren dat is een ander probleem van explorer , ik kan wel via chroome dit doen maar wilde eerst dit oplossen.
jackall, dus de tv instelling kan het beeld via dvi-hdmi vervormen/verslechteren en dat de film trager loopt, als dat inderdaad kan ga ik dat eerst proberen, kun je me een kort antwoord hierop geven.

p.s beeldweergave van het bureaublad is perfect alleen de film is slecht.
 
Laatst bewerkt:
De hdmi invoer op je tv moet gelijk zijn met de instellingen van je hdmi uitvoer van je laptop/pc. Vertraging van geluid kan je daarmee ook oplossen als je tv die instelmogelijkheden heeft.
Dit zelfde geld overigens ook voor andere apparaten die je via hdmi aansluit op je tv. Zoal bijv. gameconsoles, HCS etc etc.
Je zou het beste de handleiding van je tv eens kunnen raadplegen.
 
ok , ga ik vanmiddag nog proberen.
maar hoe kan ik zien wat de hdmui invoer is van de tv??

modag , speccy geinstallerd , hij geeft eigenlijk niet meer aan wat ik boven heb beschreven.
 
Zodra je bij die instellingen bent kan je meestal al zien op welke instellingen die al staat als je ze door loopt.
 
hoi jackall , tv geeft geen mogelijkheid tot verandering alleen de grote.
maar zoals ik al eerder vertelde zijn foto's of andere beelden perfect en geeft hij alles 100% weer.
maar zodra ik een film afspeel speelt de film een fractie lager/slomer af, het lijkt wel een klein beetje op slow motion.

JACKALL , het is toch gelukt om de tv via configuratie aan te passen aan de pc.
helaas heeft dit niets geholpen speelt nog steeds 1 of 2 tandjes te sloom af.
 
Laatst bewerkt:
Dubbelklik op die "Standaard grafische adapter" in Apparaatbeheer, ga naar tabblad Details en kies Hardware ID's uit het keuzemenu.
De VEN code en de DEV code die je dan vindt (4 karakters per code) kun je hier invullen bij resp. "Vendor search" en "Device search" en daarna klikken op Search rechts naast "Device search".

Zodra je weet welke videokaart het is kun je er een driver voor gaan installeren, want ik krijg uit je aanduiding "Standaard grafische adapter" het idee dat er helemaal geen driver geïnstalleerd staat nu(!)

Verder is de 'snelheid' van de grafische kaart ook nog van belang, en dan bijv. of hij zijn eigen videogeheugen heeft of 'snoept' van de interne geheugen van de pc (shared memory constructie).

We horen het wel.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik had idd ook niet goed gekeken, in bericht #4 staat zijn kaart vermeld, dus eerst dan maar de drivers van die kaart installeren, dan pas verder kijken of het beeld dan wel beter te krijgen is.
Dan zouden deze drivers het kunnen zijn die je moet installeren
 
DNTIES EN JACKALL,
dit zijn de gegevens: vendor id : 0x1002 advanced micro devices inc
divice id : 0x9440 ATI Radeon HD 4250
welke driver te installeren
 
Dat is nogal een verschil met die Mobility x2300 die je eerder noemde! Ik neem aan dat díe de videokaart in je laptop is.

Waarschijnlijk is de driver van Jackall uit zijn vorige posting al prima voor de HD 4250.
Indien niet, dan is een alternatieve deze [klik op "Download This Version (107.62MB)" rechts boven op die pagina.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
inderdaad mobility is van de laptop, ik een van de andere 2 installeren en kom er zo op terug
 
modag, jackall en dnties , JA JA JA EN WOOOOOOOOOOOOOOW,
eindelijk, het beeld is perfect , ik heb de driver die jackall gegeven had geinstalleerd en het beeld is PERFECT.

ECHT ECHT HARDSTIKKE BEDANKT.
ik kan helaas geen gebakje sturen voor jullie moeite , maar hoop dat jullie via deze weg daar ook mee tevreden zijn.
toppers nog steeds bij helpmij, dank jullie wel nog een keer en hopelijk tot ziens

willem
 
Mooi dat het geholpen heeft.

Modedit: Deze opmerking is voorbehouden voor moderators.
Tijs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weinig betekent voor je maar fijn dat het opgelost is:thumb:
 
nou modag ook jouw bijdrage was goed , ik heb nu peccy op alle pc's gezet voor informatie.
dus ook dat is toppie,

bedankt willem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan