filmbestanden(.MOD) verdwenen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maat0987

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
2
Hallo,

Een vriendin van mij heeft mij gevraagd of ik een film wilde monteren voor haar omdat ik dit nogal vaak doe en dus goed kan.
Nu kwam ze vorige week met de bestanden aanzetten, alleen waren dit allemaal .MOD bestanden. Daar kan mijn Adobe Premiere niets mee, en Moviemaker ook niet. Dus ben ik druk op zoek gegaan naar video converter. Dit lukte niet meteen, omdat je er meestal voor moest betalen, óf er kwam een watermerk middenin het beeld te staan, óf de converter herkende de .MOD bestanden niet.
Ik was bezig met wat converters te downloaden. Nadat ik erachter gekomen ben dat er 2 in ieder geval overbodig waren omdat die het zeker niet deden, heb ik die ge-'uninstalled'. Omdat mijn C schijf vol begon te raken.

En nu zijn opeens ALLE bestanden verdwenen, alle film bestanden.
Ik snap echt niet hoe dit kan. Ikzelf ben bang dat het met het uninstallen te maken heeft, maar eigenlijk lijkt me dit sterk omdat ik nooit die bestanden 'geselecteerd' heb, en precies alle .mod bestanden zijn nu weg. Misschien heeft het er wel niets mee te maken, maar ja.
Heeft iemand een idee hierover, of dit zelf wel eens mee gemaakt? Hoe kan ik dit oplossen? Ik ben bang dat mijn vriendin geen back-up meer heeft :(

Help me alsjeblieft!! :confused:
 
Ik mis belangrijke informatie in je verhaal:
a. Hoe zijn die .MOD bestanden beschikbaar gesteld aan je? Externe harde schijf, USB-stick, DVD?
b. Had je die gekopieerd naar je harddisk of verplaatst?
c. Wáár had je ze neergezet op je harddisk? Welk station + map?
d. Als je denkt dat ze op je C: schijf zouden moeten staan (je kunt C: vervangen voor elke schijfletter die mogelijk de .MOD bestanden zouden kunnen/moeten bevatten):
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
dir /s /a c:\*.mod
Kijk of je ze daarmee wellicht nog ergens terugvindt. Let op: Deze zoektocht duurt lang, dus wacht totdat de CMD-prompt terug is na het tonen van de resultaten. Komen er veel resultaten, gebruik de scroll-bar aan de rechterkant om terug te kijken.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Die .Mod bestanden heeft mijn vriendin op haar externe harde schijf gezet. Die heeft ze rechtstreeks gekopieerd vanaf de kaart die in de videocamera zit (dus niet vanaf een tape).
Die harde schijf heeft ze aan mij gegeven en die heb ik op mijn computer aangesloten. Ik heb zelf de bestanden gewoon op de externe harde schijf laten staan, omdat het te veel ruimte in nam om op mijn eigen computer te zetten. Dus ik heb de bestanden niet gekopieerd of verplaatst. Ik heb eigenlijk nog vrijwel niets met de bestanden gedaan. Ik weet niet hoeveel het er waren maar tientallen in ieder geval. Slechts eentje had ik er pas bekeken.
Het station van de harde schijf is I. Als je dat bedoelt. En ze stonden gewoon in de map die 'film 25 jaar getrouwd' heette.

Maar ik ga proberen wat je bij D zegt! Dat ga ik morgen doen.
Gelukkig heb ik wel weer goed nieuws, mijn vriendin had nog een backup van de bestanden dus ik ben niet alles kwijt :D
Maar toch vind k het erg raar dat de bestande zomaar verdwenen zijn dus ik zoek dat graag uit.

Alvast bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan