Filmfreak zit zonder Surround...!

Status
Niet open voor verdere reacties.

SmokingBarrels

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2006
Goedemiddag beste helpmij'ers!

Ik heb een klein vraagje, ik ben een enorme film fan en heb dus ook de nodige films op mijn kamer liggen. Maar heb nog nooit een film gekeken met het echte surround gevoel.
Ik heb wel een keer een Surround Speakerset gekregen van iemand van het merk Provision maar daar heb ik tot heden geen succes mee..! Omdat ik ook niks van het aansluiten snap...!

Ik heb een Philips TV: Ph.37 KTV 50MT SS 14PT1620
link: www.nlstore.nl/Shop2/shopexd.asp?id=5275

Een Philips DVD 729/728:
www.pricewatch.info/item/20206

En dan die Surround Speakerset van Provision van 50 euro:

Mijn vraag is dan, kan ik met deze apparaten ooit surround op mijn kamer krijgen? Zoja hoe moet ik alles aansluiten? Enzo nee, wat moet ik dan kopen om wel een keer super geluid te hebben zonder mijn dvd speler weg te hoeven doen...?

Als vast bedankt,

hoi,
Volgens mij mis je nog de surround versterker.

Modag

Ik vrees inderdaad dat je nog een Dolby Surround Receiver/versterker moet aanschaffen.
Nu zijn die Provision speakers nu ook niet bepaald "je van het", dus is een dure DSR ook niet nodig.
Je ziet ze vaak al voor een habbekrats op www.marktplaats.nl

Ok, begin al een beetje (achteraf vrij logisch) in de gaten te krijgen waar het probleem zit :o ! Heb al een site gevonden waar ik me verder kan helpen!

Bedankt!

Welke site is dat, als ik zo brutaal mag zijn?

Ik zou persoonlijk gaan voor een Dolby Digital/DTS versterker... dolby surround is nu echt achterhaald aan het worden... voor €200 heb je wel een aardige, voor €450,- een goeie.
Doe daar nog een leuk speakersetje bij (ik heb nu 5x140w+120w blafkast, sony pascal (is ook al ouder aan het worden), maar blaast de buurman van z'n nest :evil:)

Laatst bewerkt:
Sorry kan de (engelse) site niet meer vinden, maar die was achteraf toch niet zo informatief als ik dacht! Maar voor een lang topic kort te houden. Ik zag iets staan van een HIFI set zonder dvd speler maar ik kan dus beter de oude rotzooi verkopen en een goede receiver / boxen / subwoofer op het kopje tikken!
Ik ga maar eens snel wat sites doorzoeken, voor ik dalijk helemaal de kwijt kluts ben...!

Bedankt, :thumb:

Oude rotzooi verkopen levert niks op, gewoon in de slaapkamer gebruiken en het goede spul in de woonkamer :)

Er zijn zat leuke aanbiedingen van diverse winkels.
Een voorbeeldje is er een van een winkel die leuke setjes samenstelt.
Voor degene die dan gaan roepen: maar die winkel bij mij om de hoek is beter en goedkoper! Dat zal best, maar dit is maar een VOORBEELD.
www.hobo.nl
en dan even kijken bij aanbiedingen.
RAF/Staffhorst doet dat ook bijvoorbeeld.

Wanneer jij voor mij het winnende Staatslot koopt, krijg jij van mij dat setje.
Ik heb trouwens het iets kleinere broertje van die receiver.
Mooi spul.
Die speakers zou ik niet nemen, maar dat is persoonlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan