• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filmlijst uitbreiding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wyffels

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2009
Berichten
15
Ik ben bezig mijn filmlijst aan het uitbreiden door acteurs en dergelijke toe te voegen.

Nu wil ik een lijst van de acteurs met volgende kollomen:

Naam | aantal films | Film 1 | Film 2 | ....

Zie hier:
http://img200.imageshack.us/img200/1140/acteurs.jpg

Zie hier mijn filmlijst zelf (acteurs zijn onzichtbaar ingevuld):
http://img198.imageshack.us/img198/2308/filmlijst.jpg

Weet iemand nu hoe ik mijn films automatisch kan laten invullen bij de correcte acteur in mijn acteurlijst?

Alvast bedankt


Ik heb mijn bestand hier geupload aangezien het wat te groot is:
http://teamsarax.webs.com/filmlist.xls
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hou ook een lijst bij in excel, dan wel op een minder uitgebreide manier als jij.

Wat jij wil is volgens mij niet mogelijk dit automatisch te doen.
Werken met macro's valt buiten mijn kennis, hiermee kan je geloof ik wel een koppeling maken van de acteurs naar de betreffende film(s) en of andersom.

Misschien is het handiger om een knopje te maken bij elke titel van de film met daarin de link naar een moviedatabase op het internet.
 
Bedankt voor de reactie, ja misschien zou het wel handiger zijn om dit te doen. Maar deze filmlijst is één van de redenen om excel te leren, en omdat ik leergierig ben wil ik dit dus even afwerken met macro's indien nodig.

Ik zoek even verder op dit forum hoe dit werkt, kan iemand me indien mogelijk een start geven?

Ik ben net nieuw in die vba toestanden.

thx :)
 
Dit is weer zo'n database vraag.
Excel komt daar heel ver mee maar niet helemaal
Voor zoiets kun/moet je vlgns mijn MS Access gebruiken.

Ik ben daar niet in thuis maar denk dat je de tabellen zo in Access kunt importeren.
Helpmij.nl heeft ook een Accces forum en daar zul je zeker hulp vinden
 
Maar bestaat er zoekfunctie...voorbeeld een Vlookup waarbij je ook 2e of 3e resultaat kan tonen ipv het eerste

Ik zoek even verder, ik zou binnen excel willen blijven.
 
Maar bestaat er zoekfunctie...voorbeeld een Vlookup waarbij je ook 2e of 3e resultaat kan tonen ipv het eerste

Ik zoek even verder, ik zou binnen excel willen blijven.

Dat kan, maar acteurs/actrices kunnen in meerdere kolommen voorkomen... Daarvoor een zoekfunctie maken is al veel moeilijker.

Ik raad je aan om naar Access te gaan, of VBA binnen Excel te overwegen.
 
Ja maar ik had ze al even in één kolom geplaatst onder andere sheet ||

Maar ik weet niet welke formule ik moet opmaken om verschillende films te vermelden.

Maar ik zoek even verder om vba te gebruiken binnen excel, ben hier wel volledig nieuw in.
Ik kan enkel een userform maken mbv een tutorial...
 
inderdaad hehe ;-)

Bedankt voor de reacties allemaal.

Weet iemand misschien wat tips wat ik eerst moet leren ofzo? Op internet overvalt me die codes ...

Mja blijven proberen

EDIT: Lukt me toch maar niet ... :-S
 
Laatst bewerkt:
Hierbij een poging Wyffels,

Al wordt het wel erg traag allemaal.
Maar ja, beter een halve ei, dan een lege dop.
Zet onderstaande formule in cel C3 van "Overzicht acteurs"
Code:
.=ALS(AANTAL.ALS('||'!$BE$3:$BE$2000;$A3)<KOLOM()-KOLOM($C3)+1;"";INDEX('||'!$BD$3:$BD$2000;KLEINSTE(ALS('||'!$BE$3:$BE$2000=$A3;RIJ('||'!$BE$3:$BE$2000)-RIJ('||'!$BE$3)+1;"");KOLOM()-KOLOM($C3)+1)))
Afsluiten met Ctrl+Shift+Enter, de accolades verschijnen automatisch.
Dan doorvoeren naar rechts, loslaten en doorvoeren naar beneden over de volle breedte van het veld.
± 1 minuutje geduld.
 
HSV, echt bedankt om te proberen ...

Ik zit hier nog steeds te proberen enzo maar zonder resultaat.

Maar bij mij werkt uw formule ook niet.

- Ik kopieer die formule in cel C3 (zonder punt)
- Ctrl Shift Enter
- En dan staat er: #NAME?

Werkt ze bij u?
 
Dan heb je de Engelse versie van Excel, en zul je alle functies moeten vertalen.
 
Code:
=if(countif('||'!$be$3:$be$2000,$a3)<column()-column($c3)+1,"",index('||'!$bd$3:$bd$2000,small(if('||'!$be$3:$be$2000=$a3,row('||'!$be$3:$be$2000)-row('||'!$be$3)+1,""),column()-column($c3)+1)))
 
Ok!! Het werkt ... lol ... je was net te laat met de vertaling

Thx !! Probleem opgelost.

Ik ga me nu stillaan bezig houden met basis vba ... ;-)

Toch wel een sterke formule hoor :-S
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan Wyffels.
Dan mag je het nog als opgelost markeren.
B.v.d. en succes met je nieuwe cursus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan