Filmpje doet het niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

henk123

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2003
Hoe kan het dat het filmpje dat ik geplaatst heb op onze site www.de-smithoek.nl het niet goed doet?

Het filmpje duur in werkelijkheid ruim 4 minuten maar je ziet maar 18 seconden van het filmpje. Hoe kan dat?

Het filmpje staat onder de link van "het beeldmerk symboliseert" Link: (lees verder) bovenaan de site.
Onder die link staat het filmpje (onderaan).

wow
als ik em in de browser afspeel met media player dan doet ie het 28 seconden
maar dl ik em helemaal dan is ie bijna 40 mb!
beetje erg groot voor een filmpje op een website, probeer het eens om te zetten naar .wmv dat zal zeker in omvang schelen!

De school van binnen, 40,6 Mb die ik moet openen of downloaden, als ik op de link klik.
Ik denk niet dat dit de bedoeling is volgens mij moet de mediaplayer dan gestart worden op jullie site.

Geplaatst door henk123
Hoe kan het dat het filmpje dat ik geplaatst heb op onze site www.de-smithoek.nl het niet goed doet?
Het filmpje duur in werkelijkheid ruim 4 minuten maar je ziet maar 18 seconden van het filmpje. Hoe kan dat?
Beste Henk,

Ga nu alsjeblieft eens een cursus website ontwerpen volgen i.p.v hier steeds met vragen aan te komen om de lappendeken die je een website noemt overeind te houden.
Ik kan je nu wel weer gaan vertellen dat dat filmpje veel te groot is en hoe je het kleiner zou kunnen maken en in een webpagina integreren, maar ik heb er eerlijk gezegd geen zin meer in.
Ik heb je al eens eerder het advies gegeven je wat meer te verdiepen in de basisbeginselen van HTML en meerdere mensen hier hebben je al herhaaldelijk aangeraden om wat meer structuur in het geheel aan te brengen en je HTML eens onderhanden te nemen, maar dat is ook nog steeds niet gebeurd.
Maak JIJ nu een site of doen WIJ het voor je?

Guus.

Bedankt Jeroen, hoe kan ik het beste zo n filmpje verkleinen?

Ik heb het verkleinen van zo n filmpje namelijk nog nooit gedaan. Hij is zoals je misschien ziet gemaakt met een digitale camera.

Geplaatst door Guus abc
Beste Henk,

Ga nu alsjeblieft eens een cursus website ontwerpen volgen i.p.v hier steeds met vragen aan te komen om de lappendeken die je een website noemt overeind te houden.
Ik kan je nu wel weer gaan vertellen dat dat filmpje veel te groot is en hoe je het kleiner zou kunnen maken en in een webpagina integreren, maar ik heb er eerlijk gezegd geen zin meer in.
Ik heb je al eens eerder het advies gegeven je wat meer te verdiepen in de basisbeginselen van HTML en meerdere mensen hier hebben je al herhaaldelijk aangeraden om wat meer structuur in het geheel aan te brengen en je HTML eens onderhanden te nemen, maar dat is ook nog steeds niet gebeurd.
Maak JIJ nu een site of doen WIJ het voor je?

Guus.

vind je die website zo slecht eruit zien dan?
hij doet t goed volgens mij?

Geplaatst door Jheroen

vind je die website zo slecht eruit zien dan?
hij doet t goed volgens mij?
Dat wel, maar dat komt meer door het feit dat browsers tegenwoordig zo flexibel zijn.
Bekijk voor de aardigheid de broncode maar eens hier en daar.:rolleyes:

Guus.

Geplaatst door henk123
Bedankt Jeroen, hoe kan ik het beste zo n filmpje verkleinen?

Ik heb het verkleinen van zo n filmpje namelijk nog nooit gedaan. Hij is zoals je misschien ziet gemaakt met een digitale camera.
je kan eens proberen het filmpje te importeren in windows moviemaker en om te zetten naar .wmv formaat
dan is het goed gecomprimeerd en geschikt voor online bekijken

Geplaatst door henk123
Bedankt Jeroen we gaan het meteen proberen.

ok, we zien het resultaat wel. ps waar maken jullie de site mee?
welk programma dus?

We maken het programma met frontpage. Sinds februari is hij online. De tijd om het filmpje af te maken heb ik nu niet want over 5 minuten beginnen we weer.
Bedankt voor je hulp, kijk hier volgende week nog een keer na.

ik heb het even geprobeerd voor je en ik heb nu een heel goed bekijkbare versie van het filmpje en die is nu nog maar 6 mb
dat scheelt, en de kwaliteit is nog steeds voldoende!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan