Filmpje in powerpoint presentatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Druppel

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2003
Berichten
49
G'morgen,

ben al een tijdje druk doende om een filmpje in powerpoint te krijgen. Nu is het met het nodige google gelukt, met shockwave, met een youtube filmpje. Het is de bedoeling dat je dan wat aanpassingen doet aan de url, en powerpoint kan het filmpje dan prachtig laden en tonen in je presentatie.

Nu wilde ik dat ook doen met een ander filmpje, en deze staat op zie.nl. Maar hier lukt het maar niet. Wat is nu de truc om ook niet-youtube filmpjes in je powerpoint op te nemen? Het filmpje dat ik er graag in zou willen is de volgende:

http://www.zie.nl/videos/cockermouth...g/m1dzlt8fjrj7

daarnaast ben ik ook geinteresseerd om filmpjes van de nos/anp in een powerpoint te krijgen. Iemand ervaring mee?

Alvast hartelijk dank!!!
 
Hallo,

Als je gebruik maakt van FireFox is er een plugin te downloaden die de filmpjes op je computer kan downloaden. Dit kan van veel verschillende sites.

Mvg, Ruben
 
thnx! helaas maak ik geen gebruik van firefox. Ga wel even kijken of ik dat nog kan aanpassen.
Is de enige manier om filmpjes van het internet te downloaden en vervolgens in een pp te tonen. Dit kan niet rechtstreeks vanaf het internet, zonder het filmpje eerst zelf hoeven op te slaan?
 
Als je het niet erg vind om de films op te slaan op je pc, moet het geen probleem zijn. Op de site: www.keepvid.com kun je de url plakken en de film in flash formaat downloaden. Wanneer je op opslaan drukt en de naam aanpast naar .wmv / .avi of een andere extensie, kun je dit filmpje plakken in je powerpoint.

LET OP! Als je de powerpoint ergens anders gaat afspelen, zorg dan dat je de hele map meeneemt op cd/usb/... inclusief het filmpje. Zorg dus dat het pad waarvanuit de film is gekopieerd in de PP niet veranderd!

Hoop dat het werkt!


MVG,
Jeroen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan