filmpje maken met javascript

Status
Niet open voor verdere reacties.

JB'tje

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Hallo....

Ik was van plan een filmpje te maken in javascript, maar met de code die ik wou gebruiken lukt het totaal niet...
ik heb een aanta plaatjes die ik achter elkaar wil laten zien (moet eruit zien als een filmpje) in een frame.....

Ik dacht dat dit wel zou lukken met de functie 'setTimeout' maar helaas.....
Weet iemand hoe ik plaatjes achter elkaar kan afdrukken op een plek met dezelfde grote?

Het gaat hier om plaatjes, allemaal evengroot, die om de X minuten gemaakt zijn.... De plaatjes staan op een ftp server en de hyperlink naar de plaatjes worden met PHP opgehaald en in een array gestopt. (in javascript kan ik die array afdrukken !)
De tijd die tussen het weergeven van de plaatjes zit zou ik graag instelbaar willen hebben....

Alvast bedankt voor de hulp,

JB'tje

Ellow,

In de bijlage heb ik een voorbeeldje gemaakt.

Bovenaan het script worden de afbeeldingen alvast geladen.
De functie timer() zorgt voor de timeout in het filmpje, op dit moment staat ie op 1000 ms.
De functie player wisselt de source van afbeeldingen die in de body van de html pagina staat.
De tweede if in de functie timer controleert of het filmpje bij de laatste afbeelding is en gaat dan weer naar het eerste plaatje.

De onload in de body zorgt ervoor dat de timer begint te lopen.

Succes :)

Bijlagen

Japie82, Heel erg bedankt voor het script... dit is precies wat ik zocht ! nu nog ervoor zorgen dat in 'img2.src' de goede hyperlink komt, en dan is het klaar... !

Heel erg bedankt voor deze uitgebrijde code ! :thumb:

Gegroet,

JB'tje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan