Filmpje op website plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo,

Ik probeer een filmpje op een website te plaatsen, maar als ik dat gedaan heb dan zie ik hem niet op de site verschijnen.
Wie weet hoe ik het beste een AVI filmpje op een site kan zetten, ik werk met Frontpage.

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.

wat staat er nu in je html broncode? iets met embed of object?

embed werkt namelijk niet meer met windows xp en SP2...

Weet ik niet, ik werk niet met de html code, heb gewoon videofragment ingevoegd.

Lerosa zei:
Weet ik niet, ik werk niet met de html code, heb gewoon videofragment ingevoegd.

Denk dat je eerst je Video Online moet zetten :) En die URL gebruiken ipv invoegen fragment doe je invoegen URL. Of gebruik maken van een freehosting of FTP.
succes

Laatst bewerkt:
van www.leejoo.nl tips&trucks.
iets naar beneden scrollen en dan kom je dit tegen.

Filmpje op je site
Tegenwoordig hebben veel mensen een digitale cam.. en dus ook veel filmpjes.. Hoe zet je nu zo'n filmpje op je site ? De makkelijkste manier is de volgende.. waarbij je jouw filmpje upload naar de server.. en vervolgens de onderstaande code ( uiteraard aangepast aan je eigen url ) tussen de body tags plakt op de plek waar je je filmpje wilt laten verschijnen....

Plak dit tussen de <body> tags

<embed src="http://www.jouw-url/filmpje.wmv" width="250" height="250"></embed>

@puppie, op html-handleiding lees ik dat embed niet werkt bij bepaalde xp+sp2 versies... even zoeken voor de pagina waar het op staat.

url: http://www.handleidinghtml.nl/html/objecten/objecten07.html
Het insluiten van QuickTime filmpjes met behulp van het EMBED element wordt door alle gangbare browsers ondersteund, behalve door de nieuwste versies van Microsoft Internet Explorer. Omdat Microsoft Internet Explorer 5.5 Service Pack 2 en hoger geen Netscape plug-ins meer ondersteunt, moet nu een oplossing gekozen worden waarbij via het OBJECT element gebruik gemaakt wordt van de QuickTime ActiveX control (het EMBED element kan overigens wel weer gebruikt worden wanneer de QuickTime ActiveX control eenmaal geïnstalleerd is op het systeem van de bezoeker; als auteur ben je daarvan echter niet op de hoogte).

Ohja... @leroza je website werkt bij mij niet, of is hij nog niet af? Ik zie het wel alleen werkt het menu niet.

Laatst bewerkt:
Rimsic mijn website werkt hier wel, moet je misschien dubbel klikken op het menu? Moet ik ook.

Nou als ik het filmpje toevoeg op de manier van Leejoo dan loopt Frontpage vast als ik een voorbeeld wil bekijken, het lukt dus nog niet erg.

Het is nu wel gelukt.. . dacht dat het niet ging, maar het duurt heel lang voordat het filmpje geladen is op de site.
Maar je ziet hem als je geduld hebt ahha.
Iedereen bedankt voor de antwoorden.

Ps: Wil nog wel even weten wat er met mijn site aan de hand is, hoor meer mensen zeggen dat ze er niet op komen. Zijn er toevallig mensen die dat even willen checken?

site werkt perfect hoor en ik kijk met firefox

Met Opera kom ik er niet, popup blokker staat aan. Met IE kom ik er wel maar er verschijnt een popup linksboven(een vrouw ingezeept in bad :D ) en nog iets in een klein venster. In Firefox wordt er eerst gewaarschuwd dat FF een popup heeft geblocked en moet 15 sec. wachten of direct klikken zodat ik naar je site kan en dan wordt er nog gevraagd om extra plugins te downloaden.

huijb zei:
Met Opera kom ik er niet, popup blokker staat aan. Met IE kom ik er wel maar er verschijnt een popup linksboven(een vrouw ingezeept in bad :D ) en nog iets in een klein venster. In Firefox wordt er eerst gewaarschuwd dat FF een popup heeft geblocked en moet 15 sec. wachten of direct klikken zodat ik naar je site kan en dan wordt er nog gevraagd om extra plugins te downloaden.

Hmmm, jammer van die popups maar dat komt denk ik door .TK.

ja tk is popup site
maar je hebt zo'n mooie site waarom hostje die niet met een eigen naam.
doe ik ook voor € 5 per maand met gratis domein naam.

Zie nergens een probleem(behalve popups)alles loopt zo door..FireFox

Netjes je best weer gedaan:thumb:

bij mij ook alleen moest je dus op de stip achter de tekst drukken, beetje wazig. Je kan beter de hele tekst als knop doen dan een stipje achter de tekst :rolleyes: en als je daar op klikt krijg je een paarse pagina weer. Wat is daar de logica van?

huijb zei:
Met Opera kom ik er niet, popup blokker staat aan.
Laatste versie Opera werkt zonder problemen, en die dame in bad wordt netjes geblokkeerd. :)

Deze keer is het een bellenblazend meisje, het is in ieder geval een pop-up.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan