Filmpje op website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Polypweb

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2004
Ik weet niet zeker of het in dit topic thuis hoort.. maar ik hoop dat ik goed doe.

Mijn probleem: op mijn site heb ik een filmpje staan op de pagian movies. Maar nu wil ik meerdere filmpjes op die site plaatsen, dmv. links. En dan als je op een link van een filmpje klikt, dat die dan afspeelt in dat venstertje van Media Player. Tot nu toe heb ik nog helemaal niks gevonden van wat betreft HTML-codes.. Misschien dat JAVA een oplossing is?

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen, anders kan ik helaas steeds maar 1 filmpje tegelijk laten staan. :(

<embed src="file:link naar avi file" width="200" height="200" mute="0" enablecontextmenu="1" showdisplay="1" autostart="1" playcount="0" showaudiocontrols="1" showstatusbar="1" showcontrols="1"></embed>

dit zou een voorbeeld kunnen zijn

Je wilt gewoon steeds een directe link naar het bestand maken? dan is het:

<a href="bestandsnaam.avi">Klik hier om filmpje te zien</a>

Maar als je, door middel van een link op een pagina wil komen, en daar het mediaplayer venster ziet dan is het:

<a href="pagina.htm">Klik hier om filmpje te zien</a>

En dan moet de code die Jheroen gaf, op pagina.htm staan!

De eerst methode die ik geef, geeft het resultaat, dat je het bestand kunt openen of opslaan! suc6!:thumb:

Dit is nog niet echt wat ik bedoel. Ik heb echter al het media-player schermpje op mijn site staan. Ik wil het alleen zo maken dat ik er links onder kan zetten, en dat dat filmpje op diezelfde pagina het flimpje kan bekijken in datzelfde scherm... Zo kan ik de bezoeker keuze laten maken uit meerdere filmpjes, die hij dan op dezelfde pagina in hetzelfde media-player schermpje kan bekijken............

Mischien dat je een i-frame kunt gebruiken, en daar links naar de pagina's met een filmpje onder en die een target naar de i-frame geven!

Geplaatst door eisdatop
Mischien dat je een i-frame kunt gebruiken, en daar links naar de pagina's met een filmpje onder en die een target naar de i-frame geven!

Jaa, dat is wel een goed idee.. :eek: :thumb:

Ik ga het meteen proberen :D

Geplaatst door Polypweb

Jaa, dat is wel een goed idee.. :eek: :thumb:

Ik ga het meteen proberen :D

Echt SUPER bedankt voor de tips. Dmv I-frames is het nu gelukt. Ik heb wel wat meer pagina's (elke pagina 1 filmpje) maar met een beetje ordenen van de mappen komt dat wel goed. Echt SUPER SUPER bedankt!! :p :) :D ;) :cool: :thumb: :eek:

Was ook heel veel van me gevraagd.... NOT!

Graag gedaan!:D

btw je lay out is mooi!:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan