Filmpje op Youtube afspelen gaat bijna niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bingo

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2006
Hey allemaal,

Poeh poeh wat een vragen lees ik op dit forum.

Ik heb echter een paar vraagjes en doe ze liever in een, anders word ik gek!

Al enige tijd raak ik geirriteerd wanneer ik een filmpje, video op youtube afspeel het bijna niet lukt:evil:. Waar kan dit aan liggen?

Ik heb een HP 530 vista, en nu een update aan het uitvoeren (automatisch) serv. pack 1.
Is dit wel veilig genoeg?

Verder heb ik 2 virusscanners: avg en avast, dit zorgen denk ik ook voor de enorme vertragingen.. Ik word gek, want ik moet zoveel dingen op mijn laptop doen, waaronder foto's bewerken (photoshop etc) en zo kan ik niet werken!

Welke intelligente held of heldin kan mij hierbij helpen?
Thanks in advance.... Lady bingo

Vista SP1 is niet alleen veilig, maar ook nodig

En... NOOIT 2 anti-virus programma's op 1 pc installeren, is vragen om problemen en langzame pc/laptop

Titel aangepast "Mad, mad, mad" zegt niets over je vraag/probleem.

Inderdaad 2 actieve viruscanners is vragen om vertraging/problemen.

Zorg eerst dat je SP1 van vista geinstalleerd hebt. deze brengt al een snelheids winst met zich mee. Daarnaast is het niet verstandig om 2 AV programma's te draaien, ze zitten elkaar alleen maar in de weg dus kies welke je wil gebruiken, AVG of Avast. Beide zijn degelijke gratis scanners maar mijn voorkeur zou nu weer naar AVG gaan.

Als je dit allebij hebt geregeld kunnen we gaan kijken naar je YouTube Filmpjes.
Je geeft verder niet aan wat er precies bijna misgaat maar ik vermoed dat het binnenhalen erg traag is en dat het filmpje continu moet bufferen.
Als dat het geval is is het handig om je internet snelheid te weten.
en dan zowel de abonnements snelheid. en een gemeten snelheid (o.a. www.speedtest.net)

Hey Ellastrar Ik heb de test gedaan en kwam op 964 ms.

View download speed:
Mp3 file (5mb) is 7 min
Videoclip 48 minuten
Movieclip 1068 mi

Your result
ISP Average

Van KPN Internet Mobile!!!! Misschien dat het daaraan ligt. Ik heb geen verstand van deze waarden......

Maar vertel me Ella, wat zou ik kunnen doen.

Bovendien heb ik nu dan alleen de avg en alle overige weggehaald. En mijn laptop ook van het weekend gedefrag...

Titel aangepast "Mad, mad, mad" zegt niets over je vraag/probleem.

Inderdaad 2 actieve viruscanners is vragen om vertraging/problemen.

Thanks Lex, op dat moment nam de emo het even over van de ration:D

http://www.speedtest.net/result/462612650.png

Zoals je ziet zijn de waarden de eerste anders dan de tweede. Na de 1ste heb ik nog wat dingen weggegooid in de prullenbak foetsie.
Ik kan via dat programma ook mijn dongel versnellen toch? Ik heb wel vaker gehoord dat mob internet trager is...??

Laatst bewerkt:
Zorg eerst dat je SP1 van vista geinstalleerd hebt. deze brengt al een snelheids winst met zich mee. Daarnaast is het niet verstandig om 2 AV programma's te draaien, ze zitten elkaar alleen maar in de weg dus kies welke je wil gebruiken, AVG of Avast. Beide zijn degelijke gratis scanners maar mijn voorkeur zou nu weer naar AVG gaan.

Als je dit allebij hebt geregeld kunnen we gaan kijken naar je YouTube Filmpjes.
Je geeft verder niet aan wat er precies bijna misgaat maar ik vermoed dat het binnenhalen erg traag is en dat het filmpje continu moet bufferen.
Als dat het geval is is het handig om je internet snelheid te weten.
en dan zowel de abonnements snelheid. en een gemeten snelheid (o.a. www.speedtest.net)

SORRY jouw naam moet Ellasar zijn...............! Filmpjes bufferen nog!!! Toenet weer niet, na die test, en weghalen van bestanden......! Wat kan ik er aan doen?

Nu is KPN mobile een GPRS/UMTS/HSDPA verbinding en is het handig om te weten wat voor abbonnement je bij KPN hebt.
En persoonlijk vind ik alleen de laatste te gebruiken om "redelijk" te internetten. en daar kan zeker dus jou traagheid vandaan komen

Het nadeel van dat type verbinding dat je snelheden afhankelijk van de plek waar je woont, niet heel nederland heeft een superverbinding daarmee namelijk.
Zet in iedergeval nog ServicePack 1 op je laptop en vergelijk de snelheid die KPN je zegt te geven met de daadwerkelijke gemeten snelheid. als daar een te groot gat in zit zou ik even met kpn bellen met de vraag welke dekking zij in jou gebied hebben

Laatst bewerkt:
Servicepack 1 is nu helemaal up to date. Bedankt voor je antwoord!
Ik zou KPN kunnen bellen, maar wat zouden ze voor me kunnen doen? Aangezien mijn abonnement nog loopt....:(

(bedoel je dat ze dat gat eventueel zouden kunnen compenseren, ja ik noem maar even wat op)

Laatst bewerkt:
Controleer hier wat de dekking is:
http://zakelijk.kpn.com/business/mobiel/mobiel-werken-laptop1/dekking-mobiel-werken-umts.htm

Als jij in een gebied woont waar volgens het kaartje goede dekking is en
jou snelheid van 0.12 (volgens speedtest) komt niet overeen met jou abbonnement (je hebt nog niet aangegeven welk abbonnement je hebt)
http://zakelijk.kpn.com/business/mobiel/mobiel-werken-laptop1.htm

Zou ik toch eens informeren wat er aan de hand is met hun netwerk.

Want zoals je zegt, je abbonnement loopt nog en je betaalt er wel voor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan