filmpje plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansVol

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2007
Ik plaats een stukje film op mijn html website (ja, ik heb de toestemming van de copyright houder).

De eerste vraag is de juiste HTML code voor het afspelen bij de ontvanger, waarbij ik hoop dat het filmpje start met de daar aanwezige speler, na het aanklikken van een knop.

De tweede vraag is hoe ik Nederlands toelichting kan aanbrengen. De originele film is Amerikaans.

Hans Vollinga

De code weet ik niet maar je kan het filmpje uploaden bij google video of youtube en dan zal er een code naast staan (in tekstvak na embled of zo) . En deze moet je gewoon in je html zetten en dan ziet de bezoeker het gewoon op jouw website .
Dit is misschien niet 100% wat je wilde als antwoord maar je kan het ook zo doen .

Laatst bewerkt:
Filmpje op site plaatsen, aanvulling

Eerst bedankt voor je reactie.
Maar het stukje film is onderdeel van een tv serie waarvan ik de aflevering binnen twee weken uit Canada van het TV station hoop te krijgen, met toestemming tot publicatie.
Ik neem aan in een digitale vorm.
Verder lees ik zoveel over hele stukken code, ook op dit forum in PHP, of omzetten naar Flash (??) en allerlei formaten dat ik alvast de vraag stelde. Maar misschien is het beter eerst de dvd af te wachten.

1. In welk bestandsformaat is je video?

2. Hoe je ondertiteling moet maken kan ik je niet zeggen, lijkt me ook een zeeeer ingewikkelde bezigheid om via html te maken. Kan je nergens een programma vinden om .srt-files te maken? dan kan je van je video+srt mss een nieuwe video compileren...

--Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan