Filmpjes, geluid goed maar het beeld is traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Milkyman

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Hallo allemaal,

Sinds enige tijd gebruik ik Windows 7 ultimate en ben redelijk tevereden. Alleen heb ik ongeveer sinds 1 week dat als ik een filmpje wil kijken(bv via Youtube.com of gewoon een .AVI bestand op een cd/dvd) dan loopt het geluid goed, maar het beeld is vertraagd??? Het is dus zo dat op een gegeven moment het geluid aan het einde van de film is en het beeld nog op de helft. Nu weet ik dat het mogelijk is dat dit door virussen of spyware kan komen, dus heb ik beide gecheked, maar er veranderd niets aan het afspelen. Ik gebruik AVG 9.0 als virus scanner en Ad-ware voor de spyware. OOk begreep ik dat windows 7 standard windows defender heeft geinstalleerd en op de achtergrond mee draaid, hier heb ik echter niet zo veel vertrouwen in omdat als ik mijn systeem laten scannen(wat ik iedere week laat doen) er vaak spyware wordt aangetroffen.

Heeft iemand misschien enig idee wat ik nog zou kunnen doen. Het vreemde is namelijk dat ik ongeveer 1 week geleden wel filmpjes op Youtube en via cd/dvd kon kijken zonder dat het beeld vertraagd wed afgespeeld.

Alvast bedankt.

Groeten Milkyman.....:D

Hooii,

heb je toevallig veel programma´s/processen tegelijk draaien?
Heb je al bij taakbeheer gekeken?

Groetjes,

Tim

Hoi Tim,

Bedankt voor het snelle reageren.
Ik heb direkt in taakbeheer gekeken, maar zag niets vreemds.
Ik had ook niet echt de indruk dat er erg veel programma's (mee)draaien, al weet ik niet exact wat er wel en wat niet nodig is.

Heb ook in msconfig gekeken of er vreemde programma's bij het opstarten worden gestart,maar kon ook daar niets vinden.

Inmiddels wordt ik een beetje moedeloos. begrijp er echt helemaal niets meer van, een tijd geleden had ik nog nergens last van. :(

Als je Mozilla (browser) gebruikt,zou ik eerst de Add-Ons uitschakelen en kijken of het daar aan ligt,of je probeert een even andere browser,nooit geschoten is altijd mis:thumb:

Verder kan je je drivers controleren.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik Internet Explorer 8 (deze zit standaard bij Windows 7).
Hoe moet ik bij deze browser de add-ons uitzetten?

Groet....:rolleyes:

Ik gebruik Internet Explorer 8 (deze zit standaard bij Windows 7).
Hoe moet ik bij deze browser de add-ons uitzetten?

Groet....:rolleyes:

Geen idee,ik heb me nooit verdiept in IE en weet niet of er Add-Ons in IE zitten(misschien heten ze anders)

Probeer eens Mozilla Firefox(of een andere browser)om te kijken of het probleem nog steeds voorkomt.

Verder zeg je in je eerste reactie:

(Quote)OOk begreep ik dat windows 7 standard windows defender heeft geinstalleerd en op de achtergrond mee draaid, hier heb ik echter niet zo veel vertrouwen in omdat als ik mijn systeem laten scannen(wat ik iedere week laat doen) er vaak spyware wordt aangetroffen.)

Wat word er dan gevonden en heb je er al eens op gegoogeld?

Hier een link van Super-Antispyware,kan je vergelijken met Windows Defender:

http://www.superantispyware.com/index.html

Succes:thumb:

Bedankt voor de tips.
Ik heb inmiddels Mozilla Firefox geïnstalleerd, maar ook bij deze browser blijf ik hetzelfde probleem houden(het beeld wordt vertraagd afgespeeld terwijl het geluid juist loopt)

Ook heb ik nu verschillende anti-spyware programma's gebruikt(Ad-ware, Spyware cleaner, windows defender en super antispyware) helaas blijft het probleem. Al deze programma's vinden wel schadelijke software(spyware, maleware enz..) die ze vervolgens verwijderen, maar mijn probleem van het afspelen van filmpjes (divx/dvd/youtube.com of wat voor formaat dan ook) geeft hetzelfde resultaat. Ik heb het vermoeden dat er zich iets in windows 7 heeft geïnstalleerd wat het juist afspelen(van beeld) hinderd.

mocht er nog iemand zijn die tips heeft, houdt ik mij graag aanbevolen.

Alvast bedankt....

:thumb:

Download HijackThis http://free.antivirus.com/hijackthis/
installeren en maak een logfile dat je kan zenden naar: http://www.nucia.eu/forum/index.php
(ik geloof dat ze dat hier niet meer behandelen)

Download ook MBam: http://www.idealsoftware.nl/MBAM/ en doe met dit het zelfde als met HijackThis.

Zet uiteraard ff je probleem erbij,een expert kan deze logfiles lezen en je daarna vertellen wat je moet doen(verwijderen)

Als het gelukt is dan wil ik graag weten wat het probleem was.

Succes:thumb:

Top, ga ik direct doen.
Ik laat weten wat de uitkomst is.

nogmaals bedankt....:thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan