Filmpjes lopen niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Veuger

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
wanneer ik een filmpje laat afdraaien stopt het beeld telkens even, ik heb een laptop van acer de aspire 5749 met een geinstalleerd geheugen van 4GB.
wat kan de oorzaak zijn, en hoe verhelp ik dit?

Misschien is het probleem dat je videokaart te weinig geheugen toebedeelt heeft gekregen. Of heb je Windows onlangs geherinstalleerd?

Je kan controleren hoeveel videogeheugen je gebruikt op de volgende manier:
-druk de Windows-toets en R tegelijk in
-typ daar DXDIAG en druk op enter
-laat het schermpje laden. Ongeveer op 2/3 van de pagina staat een regel "geheugen", met daarachter de hoeveelheid RAM. Ga daarna naar het tabblad beeldscherm. Er staat in het eerste vak een regel "totaal geheugen". Daarachter staat de hoeveelheid videogeheugen. Zou je die ("geheugen" en "totaal geheugen" willen posten?

Probeer eens een andere browser te gebruiken. Bijvoorbeeld Firefox.

Succes!

offtopic: sorry dat ik nu pas reageer :o

Het probleem van niet vloeiend laden en afspelen van filmpjes is er weer, ik gebruik firefox.

Heb je de nieuwste versie van Adobe Flash geïnstalleerd? Dat kan je hier controleren. Werkt het niet, en staat er dat er een plug-in ontbreekt (net zoals bij mij ;)) dan moet je de nieuwste versie installeren (er staat bovenaan de pagina als het goed is ook een balk met daarin dat er extra plug-ins nodig zijn. Daar kan je die downloaden).

Succes!!

Wat ik nu bedenk: welke resolutie probeer je de filmpjes af te spelen? Ik heb vaak ook problemen met resoluties groter dan 480p op youtube, anders gezegd: de laptop loopt vast...

Laatst bewerkt:
Ik heb de nieuwste versie van Adobe Flash geïnstalleerd zoals je aangeeft in je antwoord en ook een plug in zoals je al zei en nu denk ik dat het goed is want het probleem filmpje loopt nu goed door.
bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan