Filmpjes op internet haperen en bufferen steeds.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mopsie92

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2012
Hallo allemaal,

Ik ben geen computer expert dus ik ga in jip en janneke taal proberen uit te leggen wat het probleem is.

Ik heb een internetverbinding van 1&1 (duitsland).
Ik kijk dus vaak de NL programma's terug via RTL gemist, dit was tot vorige week dinsdag/woensdag geen probleem.
Opeens was het niet meer mogelijk om filmpjes op internet te kijken (youtube, rtlgemist en dergelijke), deze bufferen de hele tijd en haperen, een filmpje van 20 minuten duurt op die manier dik anderhalf uur, ook duurt het heel erg lang om bijvoorbeeld angry birds friends op facebook te laden.
Ik heb al heel veel dingen geprobeerd:

- Firefox, Google Chrome, IE allemaal zelfde probleem
- Heb een programma gedownload om alle drivers te vernieuwen. (Driver Mender ook nog 35 euro voor betaald, maar helpt niet)
- Heb een speedtest gedaan via internet weet alleen helaas niet of die waardes hoog of laag zijn, ga ervan uit dat het laag is : http://speedtest.net/result/2398912540.png
- Virusscanner volledige scan uit laten voeren ( McAfee)
- Programma's verwijderd
- Laptop op lan verbinding aangesloten, maar het lukte niet om zo verbinding te krijgen, zal wel iets verkeerd hebben gedaan.

Het rare is dat ik als ik met mijn telefoon op wifi ga en op youtube een filmpje kijk het wel gewoon afspeelt.

Heb nog allerlei tips van internet opgevolgd, maar kom er niet uit.

Ik hoop echt dat er hier iemand is die mij kan helpen!

Groetjes Mopsie

Je snelheid is ver onder de maat.
Ik zou eerst wat standaard handelingen uitvoeren zoals het resetten van je modem en eventueel router.
Daarna een nieuwe Speedtest doen.
Ik weet niet welke snelheden bij je abonnement horen maar deze zijn middeleeuws.

Dat je telefoon het wel doet kan wel kloppen, mobiele versies vereisen minder data en laden daarom wel.

Weet niet of je veel download en een fair use policy van de provider hebt want anders kan het zijn dat deze de snelheid omlaag gebracht heeft omdat je teveel gedownload hebt. Is niet waarschijnlijk maar wou het toch even noemen.

Kom je er niet uit dan zal je even je provider moeten bellen.

maak ook eens schoon met ccleaner

Sorry, dat heeft dus niks van doen met dit probleem.
Speedtest wijst uit dat er gewoon een lage snelheid is.

Dankjulliewel voor jullie snelle reactie, de router heb ik inderdaad ook al uitgetrokken en gereset.
Ook heb ik net opgeruimd met ccleaner, dit alles wil niet baten.
Ik heb geen idee of ik een fair use provider heb www.1und1.de en dan de 16000, maar ze hebben ons toen aangegeven dat in het dorp waar wij wonen de internet verbinding misschien iets lager zou zijn, maar tot vorige week was alles optimaal.

Ik ben radeloos.

ccleaner heeft wel zeker nut het wist alle internet rotzooi en daarvan kan de snelheid veel schelen

Probeer is van kanaal te veranderen dat help soms ook

Laatst bewerkt:
Okay, even het volgende.
Er is ook een Speedtest app voor je telefoon. Zowel IOS als Android.
Download die eens en zet je telefoon op WiFi en voer een test uit.
Als die goed is kunnen we een beetje lokaliseren.

Kanaal veranderd had k ook al en speedtest op tel gaf hetzelfde ongeveer aan.
Maar er is zojuist een wonder gebeurt en het probleem is opgelost, het laatste wat ik gedaan heb is ccleaner aangezet.
Toen deed ie het niet, maar nu opeens wel, dus weet nog steeds niet waar het aan lag, maar 1 ding heeft schijnbaar geholpen.

Bedankt allemaal voor het meedenken!! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan