Filmpjes op Sweex Vici Mp4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noodles

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Beste,
Ik heb een Sweex Vici MP4 speler oftwel MP510 met 4Gb op gekocht. Ik probeer er nu filmpjes van youtube op te zetten. Ik heb de filmpjes eerst op mijn harde schijf gezet en gevonderteerd naar AVI met DVDVideoSoft Free Studio. De MP4 speler zou AVI, FLV en 3GP moeten ondersteunen, afspelen. IK heb er dan maar enkele filmpjes geconverteerd naar die drie formaten en op de MP4 speler gezet maar telkens als ik het op de MP4 speler wil afspelen krijg ik telkenes het bericht Invalid File Format en kan het niet afgespeeld worden.
Iemand een idee? Is de DVDVideoSoft Free Studio er goed voor?? Wat doe ik fout??

Alvast bedankt.

Gebruik andere programma's, zoals Format Factory (Video -> Converteren naar 3 GP
Experimenteer met de knop Uitvoerinstellingen. Ik vermoed dat 176x144 MPEG4 en/of 352x288 MPEG4 zou kunnen werken, maar misschien werken ook de H263 varianten.

Converteren, en daarna proberen die bestanden te bekijken op je Sweex apparaat.

Wellicht werken andere formaten ook, maar richt je in eerste instantie op 3GP.

Succes,

Tijs.

Heel hard bedankt.
Je voorstel werkt volkomen. Format factory, geconverteerd naar 3Gp en direct afspeelbaar zoals het moet op de MP4 speler.
Dit is nog eens een echte hulp, nog eens bedankt:thumb::thumb:

Blijkbaar is er toch nog eenverschill tussen de verschillende "converteerders". Ik dacht dat dvdvideosoft werkelijk goed was.

[...]Blijkbaar is er toch nog een verschill tussen de verschillende "converteerders". Ik dacht dat dvdvideosoft werkelijk goed was.

Je moet het (denk ik) anders zien: Er kan gemakkelijk véél verschil zijn tussen .AVI bestanden en andere .AVI bestanden: .AVI is slechts een video 'container'-formaat, waar allerlei coderingen in gebruikt kunnen worden. Kan jouw MP4 speler die gebruikte (specifieke) video/audio codering niet decoderen, dan houdt het op.

Omdat je (gelukkig) vrij duidelijk aangaf wat je speler in ieder geval aankan (3GP met MP4 codering) was het voor mij niet moeilijk om je een beetje te 'gidsen' in Format Factory.

Ik ben blij dat het je geholpen heeft! :)

Graag de vraag nog even afmelden als opgelost: Met de muis klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan