Filmpjes op zwart

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruut
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ruut

Verenigingslid
Lid geworden
20 apr 2005
Sinds kort kan ik geen filmpjes van o.a. nieuwsberichten meer spelen. Het beeld blijft "staan" op zwart.
Adobe Flashplayer is wel geïnstalleerd. Waar kan dit aan liggen?

Het zou een cookie probleem kunnen zijn. Zorg voor de goede systeemdatum of tijd en cookies van derden accepteren zou aan kunnen moeten staan.

Probeer het eens met Flash weghalen en opnieuw installeren. Het wordt door browsers trouwens ook aangemerkt als onveilig en dan gewoon voor jou uitgeschakeld, ik denk dat dat vooral is wanneer je niet de laatste versie ervan hebt. Je kunt dit, via het menu, bij add-ons of extenties zien als die ingang grijs is en daar kan je ook alle add-ons, tegelijk, laten controleren op nieuwe versies. Na het installeren van Flash zou je op die Internet pagina moeten kunnen zien of het werkt.

Ik heb gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Via add-ons gekeken en ik heb de nieuwste versie.
Het probleem is echter nog niet opgelost, nog steeds geen beweging in te krijgen.

Je hebt verschillende versies van Flash voor verschillende browsers.
Een ActiveX versie voor Internet Explorer, een Chrome versie die deel uitmaakt van de browser en een plug-in versie voor Firefox. Laat ons weten welk programma en welke Windows versie u gebruikt. We kunnen dan meer gericht gaan zoeken naar een oorzaak en een oplossing. Bij Firefox kon het bijvoorbeeld nodig wezen om bij Flash versie 11.3 ook de laatste versie van RealPlayer te installeren. Er is op Internet veel te vinden over Flash video's die niet werken. Meer resultaatgericht kan het terugzetten van instellingen via een systeemherstelpunt zijn. Programma's en updates die na die bepaalde datums geïnstalleerd werden zijn daarmee ongedaan gemaakt. Misschien is dat geen bezwaar en kunt u dan beter nagaan wanneer het probleem ontstaat.

Met systeemherstel lukt het niet. Ik gebruik Windows 7 en Firefox.

Flash is niet volmaakt en werkt niet op alle systemen.

Ik weet niet of je ook Engels spreekt, lees dan deze pagina: http://kb.mozillazine.org/Flash#Disabling_Protected_Mode_in_Flash_11.3

Het meest verwacht ik van Protected Mode uitschakelen. Een hacker heeft dan meer directe toegang tot uw systeem. Een bepaald minimum beschermingsniveau is dus aan te raden. Hier is de beschrijving met dank aan Mozilla.org:

(Je kunt Protected Mode uitschakelen in Flash 11.3 en later door de regel ProtectedMode=0 toe te voegen aan het bestand mms.cfg in één van de volgende mogelijke locaties.

C:\Windows\System32\Macromed\Flash
C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash

-----------------------------------------------------------------------------------

You can disable Protected Mode in Flash 11.3 and above by adding the line ProtectedMode=0 to the Flash "mms.cfg" file located in one of these locations: [46]

(Windows 32bit) C:\Windows\System32\Macromed\Flash
(Windows 64bit) C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash

For example, on a Windows 7 64-bit system, open the C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash folder, copy the file "mms.cfg" to the desktop, open it in Notepad, add a new line ProtectedMode=0 and then close Notepad, saving your changes. Next, go back to the C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash folder, rename the original file to "mms.cfgBAK" (to save it as a backup) and then drag and drop in the modified "mms.cfg" file from the desktop. [47] [48] [49]

Note: To re-enable Flash Protected Mode, either restore a backup of the original mms.cfg file, if you saved one, or else re-edit the mms.cfg file to remove the ProtectedMode=0 line you added. Updating Flash Player or installing a newer version does not automatically re-enable Protected Mode. [50]

-----------------------------------------------------------------------------------

Je kunt Firefox trouwens herstarten in modus zonder add-ons, bij Help in het menu. Video's die je moet zien werken dan waarschijnlijk wel.

Ik heb vandaag Firefox opnieuw geïnstalleerd en verrassend genoeg blijkt alles weer als vanouds te werken.
Bedankt voor je adviezen. Ik zal er mee aan de slag gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan