Filmpjes spelen niet soepel af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skipmeister

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2010
Goedemiddag!

Ik weet dat er al een ander topic geopend is met de soort gelijke vraag maar ik vond het onbeleefd om daar zomaar mijn vraag tussen te drukken dus vandaar dat ik ook maar een topic open.

Als ik filmpjes op bijvoorbeeld Youtube, Eredivisie of uitzending gemist wil afspelen worden deze niet soepel afgespeeld. Ik heb geen idee hoe dit zo ineens kan.
Ik heb niet met Windows zitten prutsen o.i.d. Onderstaande quote uit het andere topic heb ik gedaan en de gegevens die daaruit zijn gekomen heb ik eronder neergezet. Ik heb trouwens een Compaq Presario CQ61

Alvast bedankt!

Je kan controleren hoeveel videogeheugen je gebruikt op de volgende manier:
-druk de Windows-toets en R tegelijk in
-typ daar DXDIAG en druk op enter
-laat het schermpje laden. Ongeveer op 2/3 van de pagina staat een regel "geheugen", met daarachter de hoeveelheid RAM. Ga daarna naar het tabblad beeldscherm. Er staat in het eerste vak een regel "totaal geheugen". Daarachter staat de hoeveelheid videogeheugen. Zou je die ("geheugen" en "totaal geheugen" willen posten?

Geheugen: 2048MB RAM
Totaal Geheugen: 970MB

Ook als je hardware versnelling uitzet van Flash?
Door rechtermuisknop > Instellingen > en dan een vinkje weg halen.

Groet,

Ik heb de hardware versnelling uitgezet en het heeft niet geholpen, zowel in normaal venster als volledig venster hapert hij nu nog veel meer.

Kun je me ook vertellen wat deze instelling inhoud? Dan weet ik namelijk wat ik heb uitgeschakeld.

In ieder geval bedankt voor je antwoord!

Laatst bewerkt:
Standaard gebruikt die de videokaart om video's te coderen (hardware), als je dat uit zet, gebruikt die de software-matige (met de CPU) codering. Sofware-matig werkt vaak iets slomer. Software-matige codering gebruik je als bijvoorbeeld de videokaart niet erg krachtig is.

Ik hoop dat het duidelijk is.

Heb je dat ook met games? Of alleen met flash?

Groet,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan