Filmpjes toevoegen via systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

justinos

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Berichten
199
Hallo allemaal,

Tot nu toe heb ik enkel website's in HTML/PHP gebouwd. Heb verder totaal geen verstand van het bouwen van complete systemen. Nu wil ik een website bouwen waarop heel wat filmpjes komen te staan. Deze filmpjes moeten gewoon van de website gedownload kunnen worden via een linkje. Nu zou ik graag een systeem willen waarbij de eigenaar de filmpjes zelf simpel kan uploaden en zo op de website kan plaatsen, dus niet via FTP. De eigenaar moet dus simpel kunnen inloggen en daar zijn filmpje vanuit zijn PC kunnen toevoegen, deze wordt vervolgens op de site weergegeven met een linkje. Zou mooi zijn als deze link ook nog aangegeven kan worden bij het toevoegen, dus zelf intypen.

Zijn hier al voorgemaakte systemen voor of website's die hierover informatie bieden? Eventueel betaald, is geen probleem. Wellicht dat er personen zijn die zulke systemen betaald voor je maken of iets?

Alvast bedankt!
Justin Groot
 
Laatst bewerkt:
Het is vaak niet nodig, of soms ondoenlijk, om zo'n systeem helemaal van de grond af op te bouwen.
Op het internet is een heleboel "open source" applicaties te vinden die hiervoor gebruikt kunnen worden. De kunst is om de goede applicatie te vinden ;)

Kijk eens op sourceforge.net.

Volgens mij heb je een "CMS" ( content management system ) nodig.
Een CMS is een systeem dat je helemaal naar eigen hand kan zetten, en waarbij het registreren van gebruikers, het maken van pagina's en het maken van je eigen menu's allemaal al standaard is "ingebakken".
Vaak kan je zo'n CMS eenvoudig uitbreiden.
Zo'n CMS heeft dan een mechanisme waarmee je eenvoudig functionaliteit via modules kan toevoegen. Kijk dus of er bij die CMS een module zit waarmee je bestanden kunt uploaden.

Een voorbeeld hiervan die ik gevonden heb via sourceforge is : xoops .

Ik raad je aan er eerst een aantal te proberen, en te kijken welke modules je er bij kan gebruiken. Sommige zijn traag, anderen weer heel snel, of erg ingewikkeld.
Zelf uittesten is dus belangrijk.

De meeste systemen in de "open source" community zijn gebaseerd op PHP en MySql.
Zorg er voor dat je de juiste versies hebt voor de CMS die je gaat testen .:eek:

Al die "open source" CMS systemen hebben een forum, waarbij je te raden kunt gaan als je probleen hebt met het installeren van het systeem.

Veel succes.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan