Hallo
Sinds een half jaar heb ik een laptop met Windows 7. Eigenlijk heb ik al vanaf het begin problemen met het afspelen van filmpjes, maar ik heb het idee dat het wel steeds erger wordt. Het gaat niet alleen om 'You-tube' -filmpjes, maar ook bij 'uitzending gemist' en zelfs bij live achter-de-schermen-uitzendingen als bv bij 'Op zoek naar Zorro' heb ik problemen. Het filmpje start en stopt elke keer na enkele seconden, om dan na weer enkele seconden weer door te gaan. Erg storend en een filmpje duurt op deze manier soms wel 3x zo lang als het origineel. Ik heb een snelle internetverbinding (glasvezel van onsbrabantnet) en als browser gebruik ik IE 9. Ik heb al diverse opties die her en der genoemd werden geprobeerd: Andere browser (firefox), flash player verwijderen en opnieuw installeren, ie resetten, via 'msconfig' alle opstartservices uitgeschakeld (volgens de een hulpwebsite va Win7, zou dan alles weer moeten werken en dan moest ik 1 voor 1 alle opties weer inschakelen om er achter te komen waar het probleem zat. Echter toen ik alles had uitgeschakeld, was het probleem nog steeds hetzelfde). Ook heb ik al eens gekeken bij een buurtgenoot met dus dezelfde snelle internetverbinding, maar met Windows XP, en daar gaat alles wel goed.
Hopelijk kan iemand mij hier helpen, want ik wordt er nu echt een beetje moedeloos van.
Groetjes Vivian
P.s: Ik hoop dat deze vraag onder het juiste kopje staat. Kon niet goed vinden waar ik het anders kwijt zou moeten.
Sinds een half jaar heb ik een laptop met Windows 7. Eigenlijk heb ik al vanaf het begin problemen met het afspelen van filmpjes, maar ik heb het idee dat het wel steeds erger wordt. Het gaat niet alleen om 'You-tube' -filmpjes, maar ook bij 'uitzending gemist' en zelfs bij live achter-de-schermen-uitzendingen als bv bij 'Op zoek naar Zorro' heb ik problemen. Het filmpje start en stopt elke keer na enkele seconden, om dan na weer enkele seconden weer door te gaan. Erg storend en een filmpje duurt op deze manier soms wel 3x zo lang als het origineel. Ik heb een snelle internetverbinding (glasvezel van onsbrabantnet) en als browser gebruik ik IE 9. Ik heb al diverse opties die her en der genoemd werden geprobeerd: Andere browser (firefox), flash player verwijderen en opnieuw installeren, ie resetten, via 'msconfig' alle opstartservices uitgeschakeld (volgens de een hulpwebsite va Win7, zou dan alles weer moeten werken en dan moest ik 1 voor 1 alle opties weer inschakelen om er achter te komen waar het probleem zat. Echter toen ik alles had uitgeschakeld, was het probleem nog steeds hetzelfde). Ook heb ik al eens gekeken bij een buurtgenoot met dus dezelfde snelle internetverbinding, maar met Windows XP, en daar gaat alles wel goed.
Hopelijk kan iemand mij hier helpen, want ik wordt er nu echt een beetje moedeloos van.
Groetjes Vivian
P.s: Ik hoop dat deze vraag onder het juiste kopje staat. Kon niet goed vinden waar ik het anders kwijt zou moeten.
Laatst bewerkt: