Opgelost html video filmpjes worden niet meer afgespeeld

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Zet het onderstaande "test.html" bestand online in een apart mapje, en zet shack_complete.mp4 + shack_complete.ogg in hetzelfde mapje. Browse dan naar test.html
Als je geen video ziet (of een foutmelding ziet) dan is de conversie vanaf .flv niet goed uitgevoerd.

HTML:
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta charset="utf-8">
<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1">
<title>Test de video</title>
</head>
<body>
<div align="center">
  <video controls>
    <source src="shack_complete.mp4" type="video/mp4">
    <source src="shack_complete.ogg" type="video/ogg">
  </video>
</div>
</body>
</html>
 
Heb je video als ASCII geupload?
 
Op de Equipment pagina die je opgeeft krijg ik bij beide video bestanden 404 File or directory not found. Lijkt mij een duidelijke melding 🤔

Heb je video als ASCII geupload?
Dat zou wat zijn...... :D🧙‍♂️
 
Laatst bewerkt:
Even wat anders: hoe krijg je die RaNdoM hoofletters erin?
met een fatsoenlijke editor zou dit niet hoeven te gebeuren...
Code:
      <Title>Website of ON4CAY</tItle>
        <meta NAME=keywords cOnTENT="">
        <MetA nAme=description ConteNT=>
        <link hreF=styles2.css reL="stylesheet" tYpe=text/css medIA=screen />

Het lijkt wel BrEzAh-HTML-taal.. 😛
 
Even wat anders: hoe krijg je die RaNdoM hoofletters erin?
Html niet als code erin zetten :)
Als je html als syntax highlighter kiest dan worden special chars omgezet in html entities.
 
Html niet als code erin zetten :)
Als je html als syntax highlighter kiest dan worden special chars omgezet in html entities.
Was naar de TS. Check die source maar.
 
  • Leuk
Waarderingen: bron
Op de Equipment pagina die je opgeeft krijg ik bij beide video bestanden 404 File or directory not found. Lijkt mij een duidelijke melding 🤔


Dat zou wat zijn...... :D🧙‍♂️
Ze staan nochtans in dezelfde directory als de html file.
 
Even wat anders: hoe krijg je die RaNdoM hoofletters erin?
met een fatsoenlijke editor zou dit niet hoeven te gebeuren...
Code:
      <Title>Website of ON4CAY</tItle>
        <meta NAME=keywords cOnTENT="">
        <MetA nAme=description ConteNT=>
        <link hreF=styles2.css reL="stylesheet" tYpe=text/css medIA=screen />

Het lijkt wel BrEzAh-HTML-taal.. 😛
Had ook al opgemerkt, maar ik durf te veronderstellen dat dit geen effect heeft op de uitvoering.
 
Zet het onderstaande "test.html" bestand online in een apart mapje, en zet shack_complete.mp4 + shack_complete.ogg in hetzelfde mapje. Browse dan naar test.html
Als je geen video ziet (of een foutmelding ziet) dan is de conversie vanaf .flv niet goed uitgevoerd.

HTML:
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta charset="utf-8">
<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1">
<title>Test de video</title>
</head>
<body>
<div align="center">
  <video controls>
    <source src="shack_complete.mp4" type="video/mp4">
    <source src="shack_complete.ogg" type="video/ogg">
  </video>
</div>
</body>
</html>
Ben momenteel niet thuis, maar zal het morgen zeker eens proberen!
Btw ik heb het geconverteerd vanuit een mpeg1 bestand, geen flv.
 
Upload de video's eens? Dat mistte je nog😀

En haal die hoofdletters uit die HTML-tags.

Het maakt weinig uit voor de werking, maar het kan wel verwarring opleveren.
 
Ze staan nochtans in dezelfde directory als de html file.
Als je de video bestanden in mapje /hamradio/ hebt gezet dan is dit de src

HTML:
<source src="/hamradio/shack_complete.mp4" type="video/mp4">
<source src="/hamradio/shack_complete.ogg" type="video/ogg">

Let ook op de bestandsnamen, die moeten ook goed zijn :p
 
Ik snap het echt niet meer. Ik heb met de korte code van Bron een html gemaakt (test.html) en die geüpload. Maar dat geeft hetzelfde: offline ok, online de foutmelding. Zowel het bestand test.mp4 als test.ogg staan in dezelfde map. Ook als ik /hamradio toevoeg (zoals Bron hierboven aangaf) helpt het niet.
Ik heb van de oorspronkelijke mpg video nu een conversie gemaakt met vlc maar ook dat geeft hetzelfde probleem. Zou het (gek, maar je weet maar nooit) dat de hoster om een of andere reden .mp4 weigert om af te spelen?
In bijlage het 'bewijs' dat de bestanden in dezelfde map staan. Ik wou ook de mp4 en mpeg1 versie bijvoegen, maar dat gaat hier niet wegens 'bestand' te groot, ook als ik ze apart zip en wil uploaden (7.5 MB elk).
 

Bijlagen

  • ftp.jpg
    ftp.jpg
    126,1 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Volgens mij laat je alles nu zien wat je lokaal hebt staan, maar upload je alles ook?
Theoretisch zou het kunnen dat ze mp4-files kunnen blokkeren, maar dan had ik eerder een 403-error verwacht.

Ik zet er op in dat je niet alles uploadt. Of de bestandsnaam klopt niet, wat misschien wel door hoofdletter gebruik kan gebeuren.

Laat eens een screenshot zien met twee panelen: Die van je bestanden op de server, en de bestanden die lokaal staan.
 
Laatst bewerkt:
In bijlage een screenshot. Lijkt mij in orde, maar toch moet er iets zijn dat niet klopt...
 

Bijlagen

  • ScreenShot001.jpg
    ScreenShot001.jpg
    552,8 KB · Weergaven: 10
Deze geven een 404, ze bestaan dus niet.
Test eens uit of een subtiele wijziging aan een bestand HTML-bestand wel zichtbaar is, en ook of een nieuw html-bestand zichtbaar is?

In dat geval denk ik dat je FTP niet goed gekoppeld is door je hosting, of je DNS klopt niet en verwijst naar een oude site. Onlangs soms verhuisd, en sta je alles nu te uploaden naar je oude locatie/server?

(En haal die BrEeZaH HTML-code eruit. Het is echt lastig te lezen).
Hoe krijg je dat er in vredesnaam in, vraag ik mij af :p. Of is je toetsenbord aan barrels?
 
Laatst bewerkt:
Wel, oorspronkelijk was het stobbaerts.com, maar dat wordt doorgelinkt naar stobbaerts.be, waar een authenticatie opstaat. Google maar eens op stobbaerts.com, dan zie je wat ik bedoel. Dan kom je op de portaalsite terecht, waar ik nog aan de update moet beginnen, maar van daaruit link je door naar hamradio (of andere websites). Met dat doorlinken kan het mee te maken hebben, maar dat zou dan toch ook op te lossen moeten zijn. Al de rest werkt wel, foto's e.d. worden prima meegenomen, alleen de filmpjes niet. En dat is iets wat ik niet begrijp.

Wat die BrEeZaH code (staat dat ergens voor?) betreft: ik heb de html4 versie online op https://mynthon.net/tools/xhtml-to-html5/omgezet naar html5, en daar is dat door gekomen. Mijn toetsenbord is perfect in orde, hoor ;)
Eens alles in orde is en werkt zal ik de broncode manueel helemaal moeten aanpassen om die BrEeZaH code eruit te halen, wat ook nog een hele klus zal zijn...
 
Oops, dat is een geinpagina, helemaal onderaan staat niet voor niets:
this is joke of course! Don't treat it seriously! This Converter only shows how HTML5 may be messed up and still standards compatible!

 
  • Leuk
Waarderingen: Aar
Je hebt gewoon door een trollende paljas je source verneukt. 😅

Maar gelukkig is het niet lastig terug te zetten.

 
Dat had ik eerst ook gezien, maar omdat alles werkte ging ik ervan uit dat het toch ok was. Verdorie, dus ik zit eigenlijk nog steeds in html4, pfff. M.a.w. helemaal terug naar af. Ik vermoed dat er dan geen online conversie mogelijk is? Dan zal het maar zonder filmpjes zijn, want alles helemaal van nul moeten gaan herschrijven, dat zie ik eerlijke gezegd niet zitten. Enige mogelijkheid is toch nog iets te vinden waarmee je in html4 filmpjes kan doen afspelen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan