Opgelost html video filmpjes worden niet meer afgespeeld

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Wel, oorspronkelijk was het stobbaerts.com, maar dat wordt doorgelinkt naar stobbaerts.be, waar een authenticatie opstaat. Google maar eens op stobbaerts.com, dan zie je wat ik bedoel. Dan kom je op de portaalsite terecht, waar ik nog aan de update moet beginnen, maar van daaruit link je door naar hamradio (of andere websites). Met dat doorlinken kan het mee te maken hebben, maar dat zou dan toch ook op te lossen moeten zijn. Al de rest werkt wel, foto's e.d. worden prima meegenomen, alleen de filmpjes niet. En dat is iets wat ik niet begrijp.
Maak dus eens een bestand test.html aan, met wat inhoud naar eigen keus. Upload die, en kijk eens of die wel zichtbaar is in je browser.
 
Je hebt gewoon door een trollende paljas je source verneukt. 😅

Maar gelukkig is het niet lastig terug te zetten.

Hehe, dan moet ik dat ook eerst herbekijken, het is immers niet de bedoeling dat in de teksten zelf ook alle hoofdletters ineens naar kleine letters worden omgezet. Gelukkig heb ik op een kopie van de website bestanden gewerkt, dus ik kon het originele nog terughalen en heb het al online gezet. Maar dus helemaal terug naar af om die filmpjes te kunnen afspelen 🥺
 
Laatst bewerkt:
Enige mogelijkheid is toch nog iets te vinden waarmee je in html4 filmpjes kan doen afspelen...
Iets zegt dat je dit topic niet goed genoeg hebt doorgelezen. Er bestaat geen echte HTML 4 als versie!

Een HTML-document met Doctype van HTML 2.0 én video-tags uit HTML5 werkt ook gewoon in je browser.
 
Iets zegt dat je dit topic niet goed genoeg hebt doorgelezen. Er bestaat geen echte HTML 4 als versie!

Een HTML-document met Doctype van HTML 2.0 én video-tags uit HTML5 werkt ook gewoon in je browser.
Maar waarom werkt het dan niet? Zoals eerder opgemerkt, offline geen probleem, online: miserie.
 
Heb je het al uitgetest met een nieuw html-bestand? Werkt die wel?
 

Deze heb je zojuist aangemaakt? Dat html-document werkt wel. Uiteraard zonder video.

Heb je misschien ergens een .htaccess bestand staan? Misschien doet die iets met mp4 bestanden waardoor je ze niet kan openen.
 
Inderdaad, dat heb ik net aangemaakt. Een .htaccess bestand vind ik nergens in mijn ftp bestanden terug.
Het is toch weer van dat, nietwaar. Iets werkt prima, en dan moet men weer en en ander upgraden of aanpassen waardoor het oorspronkelijke ineens niet meer werkt en alle moeite voor niets is geweest.
 
Ik denk dat je hosting blijkbaar geen *.mp4 bestanden accepteert. Vraag het eens aan hun. In dit geval moeten ze dan wel netjes een 403-error tonen i.p.v 404.

Simpele oplossing: Op Youtube plaatsen en embedden.

Waar host jij je site?
 
Mijn hoster is mijnhostingpartner.nl. En op YT? Dan krijgen de bezoekers meer reclame te zien dan het filmpje zelf is (het is nog geen minuut lang) of je moet maandelijks 12 euro betalen en dat is te gek voor deze miniatuurtoepassing, nietwaar.
Ik zal morgen eens een mailtje sturen naar die hoster en zien wat zij daarop te zeggen hebben.
 
Vraag eerst eens minhostingpartner.nl over hun reden.

Verder lijkt het elders hosten een beter idee, omdat niet iedereen een onbeperkte databundel heeft, en het filmpje volgens mij direct volledig gedownload wordt. Met Youtube etc wordt dit in stukken gehakt na afspelen, en wordt er nog een optimalisatie in diverse bitrates etc uitgevoerd.
 
Vraag eerst eens minhostingpartner.nl over hun reden.

Verder lijkt het elders hosten een beter idee, omdat niet iedereen een onbeperkte databundel heeft, en het filmpje volgens mij direct volledig gedownload wordt. Met Youtube etc wordt dit in stukken gehakt na afspelen, en wordt er nog een optimalisatie in diverse bitrates etc uitgevoerd.
Ga ik morgen doen! Nu, een databundel zal niet direct problemen geven, want ze zijn ocharme maar 7,5 MB groot 😉
Ik laat hier zeker iets weten en nogmaals bedankt voor jullie geduld en bereidwilligheid! 👍👍👍👍
 
Prima, ik ben benieuwd naar de reactie van de hosting. Wel vreemd dat mp4 bestanden niet lijken te werken.
 
Verder lijkt het elders hosten een beter idee, omdat niet iedereen een onbeperkte databundel heeft, en het filmpje volgens mij direct volledig gedownload wordt.
Volgens mij ook. De mp4 video wordt in z'n geheel gedownload en pas daarna kan je 'm starten.

De MSE Extensies voor het streamen van audio/video in html hebben slechts een voorlopige status/definitie. Het zal wel even duren totdat alle browsers dit ondersteunen.
 
Ik heb een ticket geopend bij mijn hoster en wacht hun antwoord af.
Volgens mij ook. De mp4 video wordt in z'n geheel gedownload en pas daarna kan je 'm starten.

De MSE Extensies voor het streamen van audio/video in html hebben slechts een voorlopige status/definitie. Het zal wel even duren totdat alle browsers dit ondersteunen.
Kan jij hem openen?!
 
Ik heb een ticket geopend bij mijn hoster en wacht hun antwoord af.

Kan jij hem openen?!
Dit is in het algemeen bedoeld, en gaat niet specifiek over jouw video.
Jouw hosting lijkt om vreemde redenen .mp4 bestanden te blokkeren, zoals er al wordt geconcludeerd.
 
Nog geen antwoord en morgen begint het weekend... Maar zodra ik iets van hen hoor laat ik het hier weten :)
 
Je kan de video testen met mp4/ogg van een andere website. Verander in test.html beide sources zodat de videospeler is gekoppeld aan andere videobestanden.

HTML:
  <source src="https://www.w3schools.com/html/mov_bbb.mp4" type="video/mp4">
  <source src="https://www.w3schools.com/html/mov_bbb.ogg" type="video/ogg">
 
Ik vraag me af...
Is je FTP-ruimte niet in twee delen gedeeld, voor http en https?

Ik heb eerder het gevoel dat er ergens een koppeling niet klopt, en anders of je niet op een verkeerde server of locatie jouw bestanden naar toe uploadt.

Als @bron hoor is het geen blokkade. En dat vond ik al vreemd vanwege de 404 - Not found in plaats van een 403 - No Access.
 
Terug
Bovenaan Onderaan