Filmpjes zeggen ja, pc zegt nee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

benjaminisdenaa

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2012
Hallo iedereen,

ik heb gisteren een nieuwe laptop aangeschaft, en wou hiermee Battlefield 3 spelen, wat blijkt nu is dat het nogal traag is, en soms lagged.
Op filmpjes spelen ze makkelijk met een 30FPS en draait het vlot.

Specs:

HP Pavilion G6
Intel i5-2430M
AMD Radeon HD 6470M 1GB

Dit zou toch deftig moeten draaien op dit systeem, hij is nieuw?

Mvg

Dat 'ie nieuw is maakt niet uit. Maar, de HD6470 is niet bepaald een kaart om flink op te gamen, weinig aan te doen dus.

nee de videokaart is geen sterke kaart wil je überhaupt kunnen gamen dan had je voor een HD7740m of GT640m moeten gaan als videokaart
en zelfs dan zit je nog op lage settings.

lijst van goed naar slecht laptop kaartjes klikerdeklik
vanaf midden Class 2 en hoger kun je gamen zonder lag
jou videokaart is een zwakke class 3 videokaart

Laatst bewerkt:
extra lage resolutie single player campaign kleine servers met kleine mappen
noem het maar op...

Dus jij dacht Battlefield 3 te kunnen spelen op een HP pavilion G6? Dat lukt niet:p! Daarvoor moet je een laptop hebben van minstens 900 á 1000 euro. Je kunt een videokaart in een laptop niet upgraden, dus dan gaat dat niet lukken:confused:. Trouwens, deze laptop (bijna dezelfde) heb ik zelf ook gehad, maar dan met de Intel HD 3000 kaart. Nou, Minecraft liep net:mad:.

Ps. Deze laptop serie heeft een probleempje. Want het kan gebeuren dat deze strepen/witte schermen geeft tijdens het opstarten. Dit moet je goed in de gaten houden. Daarvoor was mijn HP ook al 3 keer teruggeweest. Ik heb hem uiteindelijk ingerolen voor een Asus:love: (want hij was weer kapot:mad:).

Maar waarom spelen andere mensen het dan smoothly op 30fps?
Zij hebben een betere grafische kaart. Als je echt wilt gamen, had je een desktop moeten kopen:confused:.

Laatst bewerkt:
De 6470m kan battlefield op lage resolutie en alles op laag spelen op 25-35 fps

Sowieso houd EA(makers van battlefield) niet van laptops. Lees het boekje maar, daarin staat dat laptop kaarten officieel niet ondersteunt worden. En zoals boven mij al gezegd wordt, mocht je willen gamen op een laptop, ben je zo'n goede 1000 euro kwijt, als het niet meer is. Laptops zijn eigenlijk ook niet gemaakt voor gamen, maar het gaat wel, maar dan moet je dus een duurdere variant hebben.
Ik heb een eigen bedrijfje waar ik computers bouw, en als mensen mij vragen wat voor pc past bij mij, en ze zeggen er dan bij dat ze willen gamen, dan raad ik ze ook altijd een desktop aan. Want een echt goede desktop gaming pc, ben je voor 500 tot 700 euro klaar, inclusief een 22 inch full hd monitor, tenminste, als je het juiste adres weet..
Maar battlefield 3 is nogal zwaar. Dat ga je echt niet trekken met een 6470. dat is namelijk een instap kaart. Eigenlijk kun je het zo zien.. Het eerste cijfer duid de serie aan, bij het geval van de 6470 is het dus de ati/amd 6000 serie. Waar het dan om gaat is dat het 2e cijfer zo hoog mogelijk is. Dus het liefst een 9, of een 8. Want hoe hoger dat 2e cijfer, hoe beter de kaart. De laatste 2 cijfers duiden varianten aan van het 2e cijfer. Zo werkt het ook bij Nvidia.
Bovendien, mag die kaart van je dan misschien wel 1gb video memory hebben. En wordt er bij de meeste games wel gezegd dat je minimaal zo en zoveel video geheugen moet hebben. Maar waar het echt om draait is hoe snel je kaart is, en hoe snel je video geheugen is. Alleen wordt dat eigenlijk er nooit bij vermeld. Hoewel... Sommige ontwikkelaars vermelden het er wel bij.. Die geven gewoon een kaart aan (bijvoorbeeld een gtx260) en elke betere kaart moet hem dan kunnen draaien.
Ik zou zeggen dat een ontwikkelaar ook aan moet geven hoe snel je kaart zou moeten zijn, maar dit doen ze dan weer niet. Beetje jammer, maar ja..
Maar voor de huidige generatie games, heb je eigenlijk een miskoop gedaan aan die laptop. Kijk een i5 is lekker, en kun je leuk mee gamen, maar die video kaart echt niet.. Heel misschien heb je geluk en kun je die videokaart laten vervangen, maar meestal gaat dat niet met laptops..
Voortaan dus voor games beter geen laptop halen.. :)

Groet van Martijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan