films downloaden torrent onbetrouwbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

janh65

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2004
Ik heb al enkele malen films gedownload bij torrent, maar als ik ze op een dvd schijfje zet, en ik kijk ze op de dvd speler, zitten er misschien op de helft van de films storingen in beeld zoals blokjes, strepen, geluid valt even weg of in een enkel geval loopt het vast.
Mijn oordeel na een tijdje is dat films dowloaden van internet onbetrouwbaar is.
Ligt dit aan de dvd speler, schijfje of aan het download kwaliteit?
Valt me ook op dat ongeveer de helft niet op de normale huiskamer dvd speler afgespeeld kan worden, avi en divx in ieder geval wel, maar de meeste andere formaten niet.
Heefd iemand hier ook een tip voor om dit wel voor elkaar te krijgen om bv. al die verschillende bestandformaten om dit om te zetten naar één formaat?

Ligt dit aan de dvd speler, schijfje of aan het download kwaliteit?

Kan allemaal........
Er zijn hele goede kwaliteiten te downloaden maar dan moet je even de weg weten op internet en die mogen we je niet wijzen.......ook vergt het enige ervaring om van te voren vast te stellen welke kwaliteit je download.

Over het branden:
Als je een wat oudere PC hebt (langzaam) is het aan te bevelen om tijdens het brand proces verder geen programma's te gebruiken of geopend te hebben zodat het brandproces niet gestoord wordt.

Neem bij voorkeur schijfjes van een bekend merk!
Is je brander up-to-date....laatste firmware?

Grtz.

Aan de pc ligt het niet, Windows XP, ook aan de schijfjes niet, meestal gebruik ik Platinum, en ik brand ze altijd in de laagste snelheid.
Waarom al die geheimzinnigheid?
Is films downloaden nu ook al verboden?

De term firmware is mij onbekend. Als ik Nero open zie ik dit nergens staan, zelfs in het helpprogramma is dit niet bekend.

Firmware is een soort software die bijvoorbeeld je MP3-speler vertelt muziek af te spelen wanneer je op de afspeeltoets drukt. Zonder de firmware zou het apparaat niet eens weten hoe het zichzelf aan moet zetten. Het menu met alle opties maakt onderdeel uit van de firmware. Aangezien elk model MP3-speler zijn eigen eigenschappen en knoppen heeft, is de firmware van elk model volledig anders.
Een groot voordeel van firmware is dat men dezelfde of een nieuwe versie op de MP3-speler kan installeren. Een nieuwe versie van de firmware verbetert de functionaliteit en verhelpt kleine onvolkomenheden. Het installeren van dezelfde versie kan problemen oplossen die veroorzaakt worden door gecorrumpeerde firmware.

Lees ook dit artikel over downloaden.

Grtz.

Geheimzinnigheid? Downloaden mag wel, alleen uploaden of beschikbaar stellen mag niet. Hier mag dus niet verwezen worden naar sites die de mogelijk geven deze films te downloaden. De theorie hierachter mag weer wel besproken worden.
Maar als je een goede kwaliteit film hebt gedownload, kun je deze ook omzetten naar dvd formaat met b.v. ConvertXtoDvd. Maar alles valt of staat met de film die je hebt, als die al van wat mindere kwaliteit is, zal deze na het branden problemen kunnen geven bij het afspelen. Probeer eens de film op een usb stick te zetten en bij een vriend/collega te branden (op lage snelheid) en kijk wat deze dan doet bij het afspelen. Je kunt daarna waarschijnlijk al aardig te weten komen waar de fout kan zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan