films op tv wat voor kabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkspank

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
hallo,

ik zoek een kabel waarmee ik beeld en geluid op mijn tv kan aansluiten. nou is dit wel een redelijk oude tv maar ik heb er wel digitenne op.

is er een kabel die van een s-video of hdmi naar audio r(echts) en l(inks) en video gaat ??

of iets dergelijks zodat ik mijn films daar op kan kan afspelen?

Audio rechts en video links bestaat niet. Voor Audio heb je twee aansluitingen nodig links en recht, voor video is het 1 aansluiten. Dit als je het over een tulip aansluiting hebt.

S-video is alleen beeld en geen geluid

HDMI is beeld en geluid.

oh okee ja dat bedoelde ik.

kan ik hdmi aansluiten op digitenne hoewel digitenne aangesloten is op een redelijk oude tv?

Ik heb geen idee wat de mogelijkheden van Digitenne zijn en wat voor aansluitingen daarop zitten. Zelf gebruik ik digitale tv van UPC.

digitenne heeft scart en audio/video tulp aansluitingen en s/p dif (geen idee wat dit is xD)

Rood en wit is voor je audio, deze kun je vanaf je geluidskaart aansluiten. Nodig een mini jack naar tulip;
minijack_cable.jpg

Geel is beeld. deze dus met een verloop van S-video naar gewoon tulip aansluiten.
[smallimg]http://www.atcomp.cz/katalog/18407905/S-video4pin_a.jpg[/smallimg]

Je zal bij de videokaart instellingen ook moeten aangeven dat je het beeld naar TV wil hebben.

SPDIF is voor zover ik weet alleen voor het geluid, dus dat kun je ook nog doen voor het geluid, miet het een ingang is en deze ook op je pc aanwezig is.

[edit]Let op,
S-video heb je in twee soorten.
s.video.gif

Laatst bewerkt:
ik heb svideo in dus zou die kunnen zorgen voor beeld? maar wat ook kan is dat ik vga voor beeld doe maar is er vga die naar een tulp gaat om in mijn digitenne video ingang te doen?

het geluid zijn we nu uit :thumb:

Die mogelijkheid kan ook nog, maar heb je geen S-video op de pc dan?
VGAnaarSvideo.jpg

Als de S-video op je videokaart zit is het een uitgang. Welke videokaart heb je?

Dit is een laptop videokaart. Welke laptop heb je?

De VGA die je op de laptop hebt is eigenlijk voor een externe monitor bedoel. Zelf zou ik dat niet voor de tv gebruiken. Ik neem tenminste aan dat je films witl kijken vanaf de laptop op de tv?

ja dat is eigenlijk wel de bedoeling maar dan is vga naar scart ook een oplossing toch?
ik heb namenlijk wel een keer bij een vriend beeld aangesloten op mijn laptop en dat was een tv (hd maar dat maak niet uit neem ik aan)

alleen zat daar geen geluid bij. maar daar hebben we nu wel de oplossing voor met die geluids kabel

bedankt voor alles :D:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan