Films streamen naar Philips 37plf 8605H/ 12 TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

HuzenE

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2009
Berichten
69
Ik heb sinds kort een nieuwe tv een Philips 37plf 8605H/ 12
Ik heb mijn tv via een netwerk kabel aangesloten op mijn Router en mijn openbare bibliotheek mappen zijn gedeeld.

Ik kan dus gewoon via de TV in mijn openbare mappen op mijn pc komen.
Nu heb ik al een aantal films van het internet gedownload en die wil ik streamen naar mijn TV.
Het probleem is dat hij niet alle films afspeelt en ik niet weet waar dat aan ligt, kan iemand mijn uitleggen waar ik op moet letten als ik een film download ?
Ik ben aan het zoeken geweest op het internet maar kan eigenlijk niet vinden wat ik zoek, het vreemde is dus ook dat het mij al wel gelukt is om een film te kijken op tv.
 
ja dat snap ik, mijn vraag is ook waar ik kan vinden naar welk bestand type ik moet zoeken
 
dat staat waarschijnlijk in de gebruiksaanwijzing van je tv welke bestanden hij ondersteund
 
Heb ik wel naar gezocht en gekeken, maar hoe kan ik dat zien op download site's dan ?
 
alleen zoek naar dat soort bestanden die de tv kan openen dus achter de zoekopdracht typen
 
zal ik eens proberen.
Als iemand mijn nog meer duidelijkheid kan geven hoor ik het graag.
 
Hoi

Ja ik heb het gelezen, nu heb ik dus eigenlijk nog steeds geen oplossing.
Als ik dus films met een ( MKV ) bestandtype download zou de tv die toch moeiteloos moeten afspelen ?? of zie ik dit nu helemaal verkeerd ?
Heb de TV net 2 weken ofzo en heb er eigenlijk niet zo heel veel verstand van , maar als ik mijn boerenverstand gebruik lijkt het me zo dat het gewoon moet lukken toch ?
 
Het werkt zo: .mkv is een container, net als .avi, .mp4 of .wmv
Daarin zit video gecodeerd volgens een bepaalde norm, bijv. H.264, VC-1, XVID (dat noemen ze de codec).
Dan is er nog het formaat (hoogte X breedte), en de Bitrate (=kwaliteit). Al deze informatie samen vormt het videobestand. Je kunt zo veel verschillende combinaties maken, waarvan je TV er een aantal kan afspelen.

Ik zou zelf een stukje film omzetten naar een aantal codecs en afmetingen, dan weet je met welke types je TV overweg kan, en met welke niet..

Omzetten kan bijv. met het gratis Formatfactory. Hier nog wat anderen: http://www.videohelp.com/tools?toolsearch=mkv&Submit=Search&convert=&s=&orderby=Name&hits=50
 
Dank je wel voor deze uitleg.

Nu ben ik er wel achter dat mijn tv MKV met een Codec H.264 af kan spelen, heb een aantal films binnen gehaald en die speelt die af ( op 1 uitzondering na )

Maar als ik de H.264 bestanden afspeel heb ik geen ondertiteling, is daar ook een programma voor ?

Na dat ik de film binnen gehaald heb zet hij hem in 2 bestanden op mijn pc
1) film bestand ( die ik kan kijken op mijn tv denk H.264 )

2) een ander bestand ( neem aan de ondertiteling ) en die kan ik niet afspelen met mijn tv.

Dus is er een programma te vinden die deze 2 bestanden weer samenvoegd zodat ik dat ene bestand kan afspelen op mijn tv ??
 
Laatst bewerkt:
Ik weet weinig van subtitels, dit is weer een hoofdstuk apart. De gangbare bestandsformaten voor losse subtitels zijn: .srt - .idx - .sub

De gangbare manier is om het filmbestand in dezelfde map als het subtitel bestand te zetten. De 2 moeten ook exact dezelfde naam hebben. De afspeelsoftware speelt ze dan samen af.
Als je TV geen losse subtitels kan afspelen bij een vd mogelijke videoformaten, kun je de subs 'hardcoden', dwz*in het beeld bakken'. Met welke software dat kan is afhankelijk van het subtitel- en videoformaat.

http://www.afterdawn.com/software/audio_video/subtitle_tools/
 
Ik heb hier hetzelfde probleem, in de mkv zit de ondertiteling ingebakken maar krijg geen ondertiteling op de pc te zien.

is hier al een oplossing voor?

Alvast bedankt!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan