films van laptop op tv kijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

suuus

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Kijk mijn films die ik op mijn desktop heb staan altijd op tv via s-vhs en is toppie.
Nu wil ik films die op mijn laptop staan ook bekijken op de tv.
Heb de tv aangesloten via s-vhs van de laptop.
Mijn video kaart is een ATI Mobility Radeon 9600/9700.
Heb via de instellingen de tv als kloon ingesteld en krijg ook beeld van de laptop maar loop tegen het volgende probleem aan:
de resolutie van de tv wordt automatisch ingesteld op 1024x768 en PAL - B en krijg dus een te groot uitgerekt beeld en moet dus met mijn muis naar links en/of naar onderen bewegen om te zien wat er allemaal op het bureaublad staat.
Als ik dus een film wil zien moet ik dus de muis bewegen om het midden van de film te zien ( de buitenste randen zijn dan niet te zien tenzij ik de muis beweeg).
De resolutie van de tv kan ik niet handmatig instellen wordt automatisch ingesteld door ATI.
Heb de resolutie ook al geprobeerd te veranderen via eigenschappen beeldscherm (tv gezet op 800x600 pixels) maar dat wordt steeds overrulled door ATI.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Je kunt 2 dingen doen:
- Je kunt instellen dat je tv het primaire beeldscherm is. Dan wordt de resolutie van de tv als basis gepakt. En wordt het beeld op je laptop met zwarte vakken weer gegeven.

- Je kunt ook gewoon de resolutie van je laptop aanpassen naar 1024x768. Hierdoor komen de resolutie's overeen en hoeft de tv niet een stukje van het beeld weer te geven.

Bij beide oplossingen wordt helaas je resolutie wel aangepast. Dus je bureaublad is weer compleet door de war. Ik persoonlijk heb geen andere oplossing, dus als iemand nog wat weet :-).

Hallo TheM,
net wat jij ook al voorstelde heb ik de resolutie van de laptop aangepast en nu kan ik wel alles kijken en na het kijken zet ik de resolutie maar weer terug want met deze resolutie is het niet fijn kijken op beeldscherm laptop.
Alles wat ik op bureaublad heb staan heb ik in verschillende mappen gezet en bij taakbalk gezet want anders is het echt een warboel door het aanpassen van de resolutie.
Als ik de tv primair zet dan blijft het probleem dus doe ik het maar even op deze manier.
Toppie over het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan