Films van video recorder naar PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonykil1

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2008
Ik heb een Sony CCD-TR60E die ik lang geleden heb gekocht. Daar zitten allemaal oude familie films op cassette's. Deze wil ik graag op mijn PC hebben. Ik had daarvoor de Konig Analoge Video Transfer Kit USB gekocht (http://www.paradigit.nl/info.php?art=10021806). Nou heb ik alles goed geinstalleerd. Op mijn video recorder kan je een Gele en Rode draad inpluggen (V & A ). Dat heb ik gedaan met die USB. Ik starte zoals het in de handleiding stond Ulead VideoStudio SE DVD op en dan de Filmwizard. Dan moest je naar vastleggen gaan en dan zegt ie dat ie een bron heeft gevonden. Ik zet mijn Camrecorder op player en speel hem af en klik op vastleggen. Ik stopte het na een minuut en ik keek naar de avi bestand. Het waren alleen maar groene strepen. Dus probeerde ik het opnieuw door de settings te veranderen. Als ik dan op vastleggen klik krijg ik dan een blauw scherm en geheugen dump en moet ik mijn computer opnieuw opstarten. Heeft iemand enig idee hoe ik van mijn cassette's een dvd maak?

Alvast heel erg bedankt,

Tony

Die rode en gele op de videorecorder, zijn dat niet toevallig video ingangen t.b.v. een camera? Je zou het eens via de scartaansluiting kunnen proberen (met verloop scart > tulp).

Die rode en gele op de videorecorder, zijn dat niet toevallig video ingangen t.b.v. een camera? Je zou het eens via de scartaansluiting kunnen proberen (met verloop scart > tulp).

Hoe kan ik nou al die filmen nou naar avi converteren?

Hoe kan ik nou al die filmen nou naar avi converteren?

Aan de achterzijde van de videorecorder zit hoogstwaarschijnlijk een scart aansluiting (waarmee je 'm normaal gesproken op de tv aansluit)... gebruik die met een verloopstekker van scart naar 3x tulp en sluit de kabel vervolgens aan op je usb apparaat....

attachment.php

Bijlagen

• scart naar tulp.jpg
    scart naar tulp.jpg
    31,1 KB · Weergaven: 976
Hoezo videorecorder en Scart? Je moet de tulp uitgangen van de camera direkt aansluiten op je USB kit. Als je dat hebt gedaan en het werkt niet, gaat een videorecorder met Scart het niet oplossen. Wat het dan wel is? Het kan van alles zijn. Misschien is die kit toch niet goed geinstalleerd. Heb je de bijbehorende software gebruikt? Is die compatibel met je besturingssysteem? Kijk eens of je een nieuwer stuurprogramma kunt vinden op de site vh merk.

Het kan ook zijn dat je PC het niet trekt, te volle schijven heeft, te weinig RAM, of dat er een bepaald onderdeel in je PC 'botst' met de capture hardware. Of dat je verkeerde instellingen in Ulead hebt gedaan. Of.. Welkom in de wondere wereld van videobanden overzetten op de PC..

uit je link:
!!De König Video transfer kit werkt NIET met 64-bits Windows versies en ook NIET met Windows 7!!

Dat gebruik je niet?

Hoezo videorecorder en Scart? Je moet de tulp uitgangen van de camera direkt aansluiten op je USB kit. Als je dat hebt gedaan en het werkt niet, gaat een videorecorder met Scart het niet oplossen. Wat het dan wel is? Het kan van alles zijn. Misschien is die kit toch niet goed geinstalleerd. Heb je de bijbehorende software gebruikt? Is die compatibel met je besturingssysteem? Kijk eens of je een nieuwer stuurprogramma kunt vinden op de site vh merk.

Het kan ook zijn dat je PC het niet trekt, te volle schijven heeft, te weinig RAM, of dat er een bepaald onderdeel in je PC 'botst' met de capture hardware. Of dat je verkeerde instellingen in Ulead hebt gedaan. Of.. Welkom in de wondere wereld van videobanden overzetten op de PC..

uit je link:

Dat gebruik je niet?

Ik heb een Cpu van 4 x 2.33. 4GB Ram en Ati Radeon HD 4350. 32 vista bit systeem. En 400gb vrije schijf. Aan de computer kan het denk niet liggen.

Heeft iemand iets anders waarmee het kan? Niet met mijn Usb capture dingetje maar een andere apparaat?

Met dat König apparaat heb ik ook problemen. Nergens een driver te vinden. Apparaat ligt nu al jaren in een lade.

VHS banden naar PC, Video2PC

Ik heb van iemand een Video2PC apparaat gekregen van Ion, vorig jaar gekocht bij Blokker.
Werkt uit de kunst. Ik ben Pinnacle gewend, maar dit gaat veel beter.:)
Software heet Power Director. Ik heb er geen aandelen in, maar dit is aan te raden.
Ik werk met een Panasonic video-recorder, Scart-RCA verloop, RCA kabels en een Vista laptop, dual core.

Power Director is veel overzichtelijker dan Pinnacle bij het inlezen, knippen en plakken en maken van een DVD.
Gewoon klikken en gaan.:)

Met deze toevoegingen van bmwpiet, gaat er nu een slotje op het topic. Deze is immers uit 2010 en dus niet aktueel meer.

@Bmwpiet: Topics ouder dan 3 maanden mogen met rust gelaten worden.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan