Films via Suprnova

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Hallo,

Als je film download van Suprnova, kun je deze dan gewoon met je windows mediaplayer afspelen, of heb je hier een speciale player voor nodig. Ik heb ook Power DVD, of moet ik echt een speciale player hebben? En zo ja, welke?
En is 4 gig. een normale grootte voor een film? Ben die nu aan het downloaden, maar duurt wel 3 dagen.
Alvast bedankt.

Als je een film van ongeveer 4,4 gb download (dat is de grote van een dvd) dan kun je die het beste met power dvd afspelen. Als ik bijv een dvdrip download (die is meestal zo rond de 700mb) dan speel ik die wel af met mediaplayer.

En het kan idd wel ff duren voordat je die binnen hebt, hoe minder mensen de film delen hoe langer het gaat duren.

Een dvd-rip is zoals de naam al zegt de geripte (verkleinde) versie van de film. Als je een dvd op "normale" kwaliteit hebt dan ben je die 4,36 gb kwijt, bij een dvdrip is de beeldkwaliteit wat minder en is ie daarom een stuk kleiner.

Bij suprnova moet je ook op het aantal seeds letten, hoe hoger dat getal hoe sneller de download gaat.

Aha,

En zijn alle film via Suprnova sowieso af te spelen? Of zitten er (zoals bijv. bij Kazaa) ook neppers tussen, of bestanden die niet af te spelen zijn? En klopt het dat als je meerdere downloads via Suprnova, dat de eerste wel redelijk snel gaat, maar de rest niet. Of ligt dat dan aan wat anders? Sorry voor al mijn vragen....:(

Voor vragen is deze site opgericht!:D
Ik heb nog nooit een film gehad die niet was af te spelen. Kazaa gebruik ik daarom ook nooit meer want dat zit tegenwoordig alleen maar troep tussen. Soms heb je voor dvd-rips een codec-programma nodig maar werken doet het bij mij altijd.

Welk download programma gebruik je bij suprnova?

Of het downloaden snel gaat of niet dat maakt niet uit of het nu de 1e is of de 5e, het ligt er gewoon aan hoeveel mensen het gedeeld hebben. Daar moet je dus vooral op letten wanneer je iets wilt gaan downloaden.

Ik gebruik Bittorent 3.4.2. Is dat goed genoeg, of zijn er veel betere? Blij te horen dat alle film het doet. Ik hoef dus niet op de grootte te letten. Zowel die van 4 gig als die van 700 doen het. Maar ik zie ook wel eens films van 300 mb. En films van 2 gig. Wat is daar anders aan dan?

Ik gebruik ook azereus, dat heeft ook mijn voorkeur! Maar ik zou eerst maar ff je filmpje binnen halen met je bestaande progje voordat je eventueel overstapt op azereus.
Je kan in het kolommetje kind zien wat het voor een soort bestand is, dus bijv een dvd of een dvdrip. Vaak staat er ook dvd-scr achter of cam, die download ik eigenlijk nooit want daar is de beeldkwaliteit niet zo goed van.
Een dvdrip kan ook bestaan uit 500mb of uit bijv 1,2gb, hoeft niet altijd 700mb te zijn!

En kun je ook ergens zien of hier ondertiteling bij zit. Of zit dit er altijd (of juist nooit) bij? En kun je anders ergens nederlandse ondertiteling voor de film downloaden?

Ik had trouwens behoorlijk wat dowload keuzes maar ik heb Azureus_2.1.0.4_Win32.setup.exe gedownload. Is neem ik aan de goeie toch. Ga 'm nog niet installeren, laat eerst mijn film evenbinnenkomen.

Ja dat is de goede, en mocht ie niet helemaal up to date zijn dan update ie zich vanzelf wel.
Of er ondertiteling bij zit kun je niet zien, er staat wel eens achter welke subs er bij zitten.
En je kan er ondertiteling bij downloaden, dan heb je weer andere progjes nodig om die er onder te zetten maar daar heb ik niet al te veel verstand van:(

Je hebt films van 300Mb, maar die zijn meestal van erg matige kwaliteit. Je zult ze op Suprnova.org ook nauwelijks tegenkomen. Films van rond de 1,6 gig zijn meestal 2 filmbestandjes van 800Mb om vervolgens op een SVCD te branden.

Als je 2 lossen bestanden hebt om te branden, kun je die dan niet eerste bekijken vanaf je computer zonder ze nog te branden. Ik heb nog geen brandern namelijk (ben wel aan het kijken, maar weet nog niet welke goed is), maar wil wel alvast de films vanaf de computer bekijken.

Maar als je Engels gewoon goed is (ik ga er even van uit dat je een Engelstalige film aan het downloaden bent) zou ik het gewoon bekijken zonder ondertiteling. Het is namelijk wel zo dat de ondertitels soms niet geheel synchroon lopen en dat je dan het een en ander moet aanpassen (op zich niet echt moeilijk, maar kan erg irritant zijn. Klopt het begin, dan loopt het aan het einde weer wat minder. Dan ga je dus een compromis zoeken, en blijf je aan het aanpassen). Mocht je een bijv. Japans-talige film aan het downloaden zijn en je Japans is zoals de mijne, wat roestig, dan zul je er wel aan moeten. Echter aangezien je er toch geen zak van verstaat, en de taal toch anders opgebouwd is, merk je er toch bijna niets van wanneer de synchronisatie wat minder is.

OK. Ik zie soms achter een filmtitel tussen haakjes "Englisch" of "Frensch" staan. Maar als er dus geen taal staat, is het dan gewoon afwachten welke taal het is?

Geplaatst door mister 9
Weet je wel een goede site waar ze te downloaden zijn?

En dit zijn vragen die niet mogen volgens de huisregels. Waar je je illegaal spul weghaalt moet je zelf uitzoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan