• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

filter 2 of meerdere kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

allright48

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Ik wil een filter maken op meerdere kolommen. Nu heb ik al bij advanced filter gezocht, echter kan ik het niet vinden. Het gaat erom dat de 2e kolom intact (niet gefilterd) moet worden indien ik een filter op een andere kolom zet. Wellicht dat ik verkeerd aan het kijken ben.

Als voorbeeld een bestandje. Kan iemand mij op weg helpen? Bedankt!

Bijlagen

Ik kan nog geen logica ontdekken in de tabellen. Hoe volgt de tweede tabel uit de eerste?

Eigenlijk zijn het 2 aparte tabellen. De eerste 2 kolommen staan los van de laatste 2. Dus als ik een filter aanbreng op kolom B, vernadert alleen kolom A mee. kolommen E & F blijven volledig zichtbaar, hier wil ik weer een apart filter op zetten.

Ok. Kort antwoord: volgens mij kan dit niet zoals je beschrijft. Je kan per tabblad maar 1 filter instellen. Misschien dat via VBA nog wat mogelijk is, maar daar mogen anderen hier uitspraken over doen.

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk wel. Maar hoe moeten die lijsten dan gesorteerd worden? Welke criterium gebruik je om van de linkerlijst naar de rechterlijst te komen. Alfabetisch is het niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan