Filter d.m.v. textbox boven datdagrid view

Status
Niet open voor verdere reacties.

barnekip

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2014
Hallo,

Ik ben bezig met een programmaatje en op een formulier heb ik een datagridview met daarboven elke kolom een textbox. Met deze tekstboxen wil ik filter in de kolom. De filters die ik heb aangemaakt werken goed, alleen het filter op de OrganisatieID kolom werkt niet. Ik heb de volgende code: (de laatste dikgedrukte regel geeft een probleem, de fout code = De bewerking Like kan niet worden uitgevoerd op System.Int32 en System.String.

Code:
 Private Sub TextBox1_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles TextBox1.TextChanged
        Me.ContactenBindingSource.Filter = "Naam LIKE '%" & TextBox1.Text & "%'"
End Sub

Code:
Private Sub TextBox2_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles TextBox2.TextChanged
        Me.ContactenBindingSource.Filter = "Adres LIKE '%" & TextBox2.Text & "%'"
    End Sub

Code:
Private Sub TextBox13_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles TextBox13.TextChanged
     [B]   Me.ContactenBindingSource.Filter = "OrganisatieID LIKE '%" & TextBox13.Text.Trim & "%'"[/B]

End Sub
End Class

Kan iemand mij a.u.b. helpen, ik breek me hoofd hier al twee dagen over!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Kennelijk mag je die ID niet met wildcards opvragen. Maak er eens dit van:

Me.ContactenBindingSource.Filter = "OrganisatieID =" & TextBox13.Text

En zorg er dan voor dat er een exact nummer wordt ingegeven.

Bedankt Edmoor, ik ben er inmiddels uit.

Ik heb wel een ander probleempje. Als ik meerdere filters heb gevuld en ik haal er dan eentje leeg, dan laat de datagridview alle data weer zien en filtert dus niet meer op de andere kolommen waarvan het filter nog wel gevuld is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan