Filter door invoer van JAAR en MAAND

Status
Niet open voor verdere reacties.

User007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2009
Beste leden,

Ik heb een form waarop veel records te zien zijn van jaren en maanden. Voor dit wil ik graag een filter instellen, die door invoer van JAAR en MAAND alle records filtreert.

Bijv. JAAR:_________(combo box met alle jaartallen) en MAAND:_________(combo box met alle maanden) APPLY FILTER (knop)

Alvast hartelijk dank!

Groeten :thumb:

Aangenomen dat je een unbound form gebruikt kan je eenvoudig een whereclause bouwen op basis van het resultaat van je combobox selectie.
Daarna kan je je recrodset updaten.

HTH:D

Hallo Guus,

Ik zat met dezelfde vraag, en na wat opzoekwerk kwam ik op dit oude topic terecht. Je antwoord lijkt voor de vraagsteller ok te zijn, dus ik zou dit ook graag toepassen. Alleen is je antwoord voor mij, als relatieve beginner, nogal vaag om er mee aan de slag te gaan. Kan je me misschien iets uitgebreider uitleggen hoe ik hiervoor te werk moet gaan?
Alvast dank!

Groeten, Bjorn

Kijk in de noordenwind database voor voorbeelden over bound en unbound forms. Dit is voor beginners een van de eerste drempels.

Een bound form is een form dat gekoppeld is aan een query of een tabel. De controls op dat form zijn gebonden aan de velden in de query of tabel. Op het moment dat de gebruiker een volgend record selecteert dan veranderen alle controls mee.

Een unbound form is een form die niet is gebonden aan een query of tabel. Bij het openen van het form worden doorgaans een recordset geopend en de controls worden gevuld uit dat recordset. Er gaat niets vanzelf, je moet alle gebeurtenissen zelf programmeren.
Als je het goed wil doen dan is er achter het form zelf weinig code te vinden. Die bevindt zich in modules. Het geeft je meer controle over wat er gebeurt. Zoals gezegd, er gaat niets vanzelf. Ik vindt het een voordeel, anderen vinden het een nadeel. Ikzelf gebruik zelden unbound forms.

Enjoy!

Hey Guus,

Het principe van bound en unbound begrijp ik nu. Ik maak hiervoor al gebruik van een unbound form, alleen wist ik niet dat dit hetgeen was wat je bedoelde. Dit unbound form is eigenlijk een soort pop-up waar ik een selectie kan gaan maken op naam, maand en jaar.
Hierna opent hij een ander formulier waarin hij de gegevens toont aan de hand van de selectie. Het grootste probleem voor mij is nu dat ik er blijkbaar niet in slaag om een selectie te maken aan de hand van 3 criteria, ik geraak niet verder dan een selectie met slechts 1 criteria (bvb de naam).

Kan je me een beetje op de goeie weg zetten welke code ik hiervoor moet gebruiken? Ik probeer dit te doen via VBA

koffiedik kijken.

Je geeft geen specifieke informatie over je probleem.

Dus hier een algemeen antwoord.
Je kan een query samenstellen door de where clause op te bouwen.

Stel:
Code:
Select * from tabel1
de where clause kan er dan als volgt uitzien:
Code:
select * from tabel1 where field1 = 'a' and field2 = 'b'
of
Code:
strSql = "Select * from tabel1 Where Field1 = '" & me.Field1 & "' and Field2 ='" & me.Field2 & "'"

Enjoy!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan