Beste,
Ik wil graag obv cellen die ik in kan vullen een filter op een draaitabel toepassen.
Door middel van de macro-recorder heb ik onderstaande code opgenomen. Ik tracht nu criteria in te geven op een werkblad waarna ik de macro start en de draaitabel wordt ververst.
In de macro wordt met een array gewerkt, kan ik dit array vervangen voor een range?
Ik wil namelijk in de criteria meerdere items kunnen aangeven waarop gefilterd dient te worden.
Ik wil graag obv cellen die ik in kan vullen een filter op een draaitabel toepassen.
Door middel van de macro-recorder heb ik onderstaande code opgenomen. Ik tracht nu criteria in te geven op een werkblad waarna ik de macro start en de draaitabel wordt ververst.
In de macro wordt met een array gewerkt, kan ik dit array vervangen voor een range?
Ik wil namelijk in de criteria meerdere items kunnen aangeven waarop gefilterd dient te worden.
Code:
Sub Updaten_gegevens()
'
' Macro1 Macro
'
'
ScreenUpdating = False
If Sheets("Reporting").Range("C6") = "" Then
MsgBox ("U dient eerst een projectnummer in te vullen")
Else
Sheets("Draaitabel").Select
'draaitabel resetten
ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel2").PivotFields("[Project].[Projectnr].[Projectnr]").ClearAllFilters
' draaitabel vullen
ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel2").PivotFields("[Project].[Projectnr].[Projectnr]").VisibleItemsList = Array("", "[Project].[Projectnr].&[07.100.1230]")
'draaitabel updaten
ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel2").PivotCache.Refresh
ScreenUpdating = True
Sheets("Reporting").Select
End If
End Sub