• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

filter en samengevoegde cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Berichten
474
ik heb een excelbestand waar ik middels een autofilter een select willen kunnen maken.
Alleen nu is het zo dat ik verschillende kolommen heb. in de eerste kolom zijn de cellen van bijv. de eerste 10 rijen samengevoegd tot 1 cel met een bepaalde waarde, de volgende 10 erna ook etc. de kolom ernaast heeft dit niet, dus daar staat in iedere rij een bepaalde waarde
waardoor je dus hetvolgende krijgt:

Code:
naam	type	aantal
jaap	l	3
	b	4
	h	7
harrie	l	2
	b	5
	h	4
wim	l	1
	b	6
	h	4

waarbij de cel met jaap samengevoegd is met de 2 lege cellen eronder.
als ik nu filter op jaap, krijg ik alleen de regel te zien met type l en aantal 3
ik wil alleen dat als ik nu filter op jaap, dat alle 3 de regels die bij jaap horen te zien zijn.
Kan dat met de samengevoegde cel?
 

Bijlagen

  • voorbeeld helpmij.xls
    14 KB · Weergaven: 117
Laatst bewerkt:
samengevoegde cellen moet je zo min mogelijk gebruiken, dit kan namelijk (zoals in dit geval) problemen geven.
Ik zou zeggen:
Maak de samengevoegde cellen ongedaan en zet in A2 t/m A4: Jaap. (selecteer A2 t/m A4 typ: Jaap >> CTRL+ENTER).
Doe dit ook voor de andere namen.
 
helder, ik probeer dit ook te voorkomen, maar dit levert nu enorm veel werk op om dit te realiseren. is het wel mogelijk?
 
Ik denk niet dat dit gaat.

Gebruik anders om het werk te verminderen een tijdelijke hulpkolom.
Als in A2 jaap staat zet dan in de hulpkolom (b.v. F2) de formule:
=A2. Zet vervolgens in F3: =ALS(A3="";F2;A3)

Vervolgens doortrekken naar beneden. Deze kolom kan je hierna kopieren plakken speciaal >> waarden. Hierna deze gebruiken ipv de kolom met samengevoegde cellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan