• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filter filtert te veel rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mjdejoode

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2007
Goededag,

Ik zit met een probleem in mijn bestand waar ik niet uit kom. De autofilter filtert teveel rijen. Om de autofilter in te stellen heb ik eerst een aantal rijen geselecteerd, rij 50 tot 2000. Daarna heb ik de autofilter aangezet. Nou werkte dit in het eerste bestand perfect. Onder rij 2000 staan een aantal gegevens die er altijd opstaan, maar die doormiddel van een selectiemacro wel veranderen. In het eerste bestand bleven deze laatste rijen netjes staan.
Alleen heb ik het bestand nu aangepast zodat de lege regels er vanzelf worden uitgehaald. En als ik de filter nu op een waarde laat filteren laat hij de onderste rijen ook niet meer zien, waarschijnelijk omdat daar die waarde niet instaat. Maar hij hoort buiten het bereik van de filter te vallen. Hoe komt dit? Ik heb in een kopie van het oude bestand handmatig de lege regels verwijderd, maar dan werkt hij nog steeds goed. Hoe kan dit?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Zou het kunnen dat het bereik van je autofilter te ruim is ingesteld?

Hoe pas je het bereik aan? Dit doe je toch door het bereik te selecteren en dan autofilter in te schakelen?

Het is gelukt. Heb bij uitgebreid filter het bereik aangepast en toen werkte het wel. Alleen waarom moest ik het daar aanpassen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan