• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filter geslecteerd - Knop filteruit moet zichtbaar worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pirrewiet

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Wanneer bij een kolom een filter is geslelecteerd wil ik een knop op het werkblad zichtbaar laten worden die (alle) filters weer uit zet. Dus alle data weer laat zien. Als er geen filer aan staat dan moet de knop niet zichtbaar zijn.

Voornamelijk met de vraag van het zichtbaar/niet zichtbaar maken van die knop zit ik.

Kan je bijvoorbeeld vanuit een functie dit regelen?

ik heb nu een functie

Function AutoFilterOn() As Boolean

AutoFilterOn = ActiveSheet.FilterMode

End Function

in CEL F2 staat:

=ALS(AutoFilterON();"Letop! Filter staat Aan.";VANDAAG())

Dit werkt allemaal prima maar ik zou dit dus graag middels een knop zichtbaar maken die de filter weer uit zet: Overigens doe ik dat dmv:

Private Sub FilterUIt_Click()
If ActiveSheet.FilterMode Then
ActiveSheet.ShowAllData
ActiveSheet.FilterMode = False
Application.Calculate
End If
End Sub

(ps. Ik weet hoe ik een knop moet maken)

Laatst bewerkt:
Oplossing gevonden

Nou ja... zo zit je dagen te piekeren, zo stel je de vraag uit eindelijk op dit forum, zo vind je het antwoord alsnog zelf:D :o

Als volgt opgelost:

Private Sub Worksheet_Calculate()

Sheets("Aanmeldingen").FilterUIt.Visible = Worksheets("Aanmeldingen").FilterMode

End Sub

Verbeteringen zijn altijd welkom, maar dit werkt in iedergeval

Bijlagen

De gebeurtenis worksheet_calculate wordt bij mij niet geaktiveerd door het in- resp. uitschakelen van een autofilter.

De gebeurtenis worksheet_calculate wordt bij mij niet geaktiveerd door het in- resp. uitschakelen van een autofilter.

Nee dat klopt. Maar door een filterteller te plaatsen wordt deze wel getriggerd.

In het voorbeeldbestandje gebeurd dit in Cellen C3 en D2.

CEL C3:
= TEKST(SUBTOTAAL(2;D6: D2400);"0")&"#"&TEKST(AANTALARG(B6:B2400);"0") { spatie ivm SMILY :D TEKST(SUBTOTAAL(2;D6: D2400...... }
Geeft als resultaat: Het aantal gefilterde items van het totaal.

bijv. 10#120 ( 10 gefilterd van de in het totaal 120 argumenten)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan