• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

filter in alle kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

appie36

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
hallo,

Ik gebruik nu onderstaande code om op woorden te filteren in alle kolommen, dit met een hulp kolom

Is het mogelijk dit aan te passen dat ik op twee woorden kan zoeken?

In de tekstbox type je dan bijvoorbeeld "jan piet" zodat je alle resultaten krijgt met jan en piet of jan of piet.

Groeten Ab

Private Sub TextBox2_Change()
ActiveSheet.ListObjects("tabel4").Range.AutoFilter Field:=6, _
Criteria1:="*" & [k3] & "*", Operator:=xlFilterValues
End Sub

Geen idee, maar probeer het eens zo:
Code:
    ActiveSheet.ListObjects("tabel4").Range.AutoFilter Field:=6, Criteria1:=Replace([K3], " ", "*"), Operator:=xlFilterValues
End Sub
Anders, zie #2.

In je voorbeeld documentje zou het dit zijn:
Code:
    ActiveSheet.ListObjects("tabel1").Range.AutoFilter Field:=4, Criteria1:="*" & Replace(TextBox2.Text, " ", "*") & "*", Operator:=xlFilterValues
End Sub

Ab, kun je ook aangeven wat je als uitkomst verwacht?
als je "jan piet" invult moeten dan alle regels met of jan of piet weergegeven worden?
of alle regels waar en jan en piet in voorkomt?

Het moet en en zijn, wat je dus in de zoekbalk intypt moet in 1 regel staan.
Ik heb het voorbeeld van edmoor er in gezet en die doet het zoals ik bedoel. Alleen krijg je met "jan johan" andere resultaten als met "johan jan" als invoer.
Als ik dan de hulpkolom aanpas zoals hier onder met tekst samenvoegen werkt het, zal wel niet de goed manier zijn maar het doet wat ik wil

=TEKST.SAMENVOEGEN([@Kolom1];[@Kolom2];[@Kolom3];[@Kolom2];[@Kolom1];[@Kolom3])

misschien moet je alle combinaties gebruiken:
1 2 3
1 3 2
2 1 3
2 3 1
3 1 2
3 2 1
of je gebruikt geavanceerd filter dan het je aan 1 2 3 genoeg

ps ik zou nog wel schijdingstekens tussenvoegen anders kunnen namen in elkaar overlopen.

Laatst bewerkt:
Alles staat achter elkaar, als je alles van links naar rechts achter elkaar zet en dan van rechts naar links heb je volgens mij alle opties. Ik kan nog geen missers vinden in ieder geval. De formule van edmoor werkt nog beter dan ik dacht, ik kan meer dan twee zoekwoorden achter elkaar invoeren en de resultaten worden dan steeds minder.

Bedankt voor het meedenken.

ab, je hebt gelijk door die * tussen de namen kan hij ook namen overslaan om de juiste combinatie te vinden.

Inderdaad, dit lijkt goed te werken. Ik vind het alleen bijzonder dat het zo ingewikkeld is in excel. Als je gebruik maakt van tabellen op een wordpress site met tablepress is dat de standaard manier van zoeken, in alle kolommen met maar 1 zoekvak en je kan meerdere woorden achter elkaar typen.
In iedergeval bedankt voor het mee denken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan