• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filter/Match?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PanCea

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2013
Hoi,

Even een vraag:

ik heb een bestand (bijgevoegd voorbeeld), waar in het ene tabblad de voorraad staat, en op de andere tabblad de verwerkte dossiers (op dagbasis).

Om niet steeds handmatig te hoeven rekenen, en copy-pasten, zou ik graag willen (formule of macro?) dat in een nieuw tabblad (het liefst) komt te staan wat er op oudste datum is verwerkt. En deze het wegstreept tegen de voorraad, zodat ook controleerbaar is of er daadwerkelijk op oudste datum is gewerkt. In het tabblad 'verwerkt' staat helaas niet de data-entry time, maar de datum dat het verwerkt is. Het is nu niet controleerbaar of de oudste datum wel als eerst opgepakt heeft. Daarnaast nog een vervelende bijkomstigheid : de ene tabblad haalt zn gegevens uit een .csv bestand welke een andere datumnotatie heeft als het tabblad verwerkt waarvan het bronbestand ook een .csv bestand betreft. Tevens heeft het tabblad 'voorraad' een tweetal datumnotaties, zie kolom 'Strvar7' en 'data-entry time.

Er zit vrees ik niets anders op dan op polisnr te gaan zoeken, en zo te matchen of het verwerkte dossiernr in het tabblad 'verwerkt' ook daadwerkelijk een dossiernr betreft welke op oudste datum is verwerkt.

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.
Heb vanalles geprobeerd, maar ik kom er even niet meer uit.

Iemand een oplossing?

Alvast bedankt.Bekijk bijlage Voorbeeldbestand.xlsm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan