• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filter met eigen gedefinieerde criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

iosubsys

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2011
Hoe creëer ik de volgende functionaliteit in Excel?

Een filter (dropdown) met eigen gedefinieerde labels die per label op een aantal criteria filtert bijvoorbeeld x,y,z in kolom 1.

Iemand enig idee hoe je dit simpel in elkaar zet?

Alvast bedankt!!

Hallo

Dan doet een voorbeeldje vaak wonderen.

mvg Peter

Dit is wat ik zocht: http://www.contextures.com/ProductsList.zip

Alleen dan wil ik de zoekcriteria niet uit een separate kolom halen

Gegeven is een lijst met producten

A Bier
B Cola
C Sinas
D Friet
E Burgers

Nu wil ik met een filter (dropdown) kunnen filteren op “Dranken” of op “Snacks” dat de records A,B,C of respectievelijk D,E en de omschrijvingen worden weer gegeven.

Laatst bewerkt:
(....)
Gegeven is een lijst met producten

A Bier
B Cola
C Sinas
D Friet
E Burgers

Nu wil ik met een filter (dropdown) kunnen filteren op “Dranken” of op “Snacks” dat de records A,B,C of respectievelijk D,E en de omschrijvingen worden weer gegeven.

stel: de producten staan in kolom A
zet in kolom B achter elk product of het in de categorie "Dranken" of "Snacks" valt en filter op kolom B....

De lijst wordt dynamische ingeladen dat is dus geen optie vandaar :)

De lijst wordt dynamische ingeladen dat is dus geen optie vandaar :)

maar hoe moet Excel dan weten of iets onder de categorie Dranken cq Snacks valt?

Het idee is dat als ik op statische labeltje "Dranken" klik het resultaat krijg.

Hoe of wat die link moet worden gemaakt weet ik dus niet

A Bier
B Cola
C Sinas

iosubsys,

iemand zal dat dus moeten opgeven...........

Je schreef:
De lijst wordt dynamische ingeladen

Wat is dan de oorsprong van de lijst?

iosubsys,

De lijst wordt ingeladen via een online bestand.

Het gaat me er dus om hoe ik de dropdown lijst met statische teksten (drank, snack, fruit) koppel aan de ingeladen content en de boel filtert op die criteria.

dat kan Exc el NIET zelf, dus moet jij dat doen, OF er moet meer ingeladen worden; wellicht staat er in het online bestand nog meer info?

via vba van te voren de variabelen te definieren?

het idee is namelijk gewoon een pulldown met een selectie zelf gelabelde namen die een bepaalde filter actie moeten uitvoeren..

via vba van te voren de variabelen te definieren?

het idee is namelijk gewoon een pulldown met een selectie zelf gelabelde namen die een bepaalde filter actie moeten uitvoeren..

Dan zul je dus eerst alle mogelijke producten in een lijst moeten opnemen en daar ZELF de categorieën aan koppelen.
Als je mij een sheet stuurt met deze info, dan wil ik wel proberen een macro te maken die doet wat jij wilt. (Maar wat doe je dan als er een nieuw product bij komt?)

Check, excel bijgevoegd... ben benieuwd iig alvast bedankt voor de inzet!

Bijlagen

iosubsys,

sorry, maar ik heb geen idee van de relatie tussen je vraag en deze bijlage.....

Sorry voor de onduidelijkheid!

Maar de linkerlijst is statische tekst in moet in een pulldown (6 opties) wanneer een selecteert moet hij filteren op de Criteria dit kan in sommige gevallen dus meerdere criteria zijn.

Hoop dat dit wat verheldert!?

Helaas!

als je niet kunt aangeven welke producten er allemaal (kunnen) zijn en in welke categorie die vallen kan ik je NIET verder helpen; sorry.

Dit is de complete lijst aan producten, kolom (filter categorie)..

iig thanks voor de hulp voor zover.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan