• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

filter met gekleurde cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

yinyang

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jun 2011
Bekijk bijlage planning.xlsx

Een vraag,
Als ik cel f9 tot AU9 de kleur rood geef zonder verdere info, dan wil ik in kolom a een 1 of 0 krijgen om de gekleurde cellen te kunnen filteren. ik heb het geprobeerd met onderstaande formule maar dat lukt niet. wat doe ik fout?

=ALS.CEL.(F9:AU9).INTERIOR.COLOR=RGB(192);1;0

Laatst bewerkt:
vanaf excel 2007 kun je ook filteren op kleur.

kolom D gefilterd op kleur donkerrood (zie bijlage).

heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Bijlagen

vanaf excel 2007 kun je ook filteren op kleur.

kolom D gefilterd op kleur donkerrood (zie bijlage).

heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.
Zo zou het idd kunnen, maar als ik de gele cellen zou nemen staan er nog lege cellen tussen, en ik kan maar een kleur filteren.
Wat ik eigenlijk zou willen is zodra ik een dag kleur er in kolom a een waarde komt waar ik op kan filteren. Op deze manier kan ik alleen de gebruikte dagen tonen.

Doel is dat ik een planning ga maken voor een project met een tijdsduur van 13 mnd en ongeveer 13 onderaannemers. Dan is het makelijker om te filteren.

Laatst bewerkt:
Code:
Zo zou het idd kunnen, maar als ik de gele cellen zou nemen staan er nog lege cellen tussen.

filter eens op kolom P.

daar staan ook lege cellen in, en de gele cellen worden gewoon gefilterd.

waarschijnlijk bedoel je dus iets anders.

wil je me dit even uitleggen, dan kan ik daar ook weer van leren.

P.s. met welke versie werk je ?

Code:
Zo zou het idd kunnen, maar als ik de gele cellen zou nemen staan er nog lege cellen tussen.

filter eens op kolom P.

daar staan ook lege cellen in, en de gele cellen worden gewoon gefilterd.

waarschijnlijk bedoel je dus iets anders.

wil je me dit even uitleggen, dan kan ik daar ook weer van leren.

P.s. met welke versie werk je ?
Met 2007.

Het is dus een automatische kalender als je bij startdatum de datum veranderd schuift alles door, met voorwaardelijke opmaak heb ik de weekenden grijs gemaakt en de dagen in elke cel wit gemaakt. als je nu gaat plannen en je maakt op een bepaalde dag een cel gekleurd zie je wel in het wit de dag staan.
Elke onderaannemer heeft zijn eigen kleur zie kolom d. om toch te kunnen filteren moet ik bij elke kleur bijvoorbeeld een puntje zetten zodat elke rij afzonderlijk gefilterd kan worden. Daar wil ik dus vanaf, als de planning langer gaat worden moet ik teveel scrollen. Vandaar dat ik in kolom a een waarde wil hebben zodra ik een dag in kleur plan.

Het makkelijkst is om gewoon even een startdatum in te voeren en werkzaamheden in te kleuren.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik weet niet hoe ik het anders kan uitleggen. Ben ook niet zo handig met excel maar na 3maanden sleutellen heb ik dit gemaakt en kom niet verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan