• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost filter met overloop probleem

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

DesignerQZ

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2022
Berichten
21
Hallo,
Wij hebben een excel-bestand met klantgegevens. Veel klanten hebben meerdere contactpersonen. Voor elke nieuwe aanvraag maken wij een dossier met nummer aan, dit is een oplopend nummer. Hiervan houden we een lijst bij op het tabblad "invul". Om de klant niet elke keer opnieuw handmatig in te hoeven geven selecteren wij deze door middel van een drop-down-menu. Deze selecteert uit de lijst met gegevens van het tabblad "data". In de kolom ernaast wil ik dan de mogelijke contactpersonen van die betreffende klant kunnen selecteren, het liefst ook door middel van een drop-down-menu. Ik heb dit geprobeerd door middel van de functie "filter" en dat werkt prima, zolang de cellen die onder de betreffende cel staan maar leeg zijn. Om nu te voorkomen dat iedereen die een nieuw dossier in moet vullen elke keer eerst de cel één regel naar beneden moet doortrekken zoek ik dus een oplossing die voorkomt dat de foutmelding "overloop" tevoorschijn komt. Er is vast een andere manier, maar ik krijg het maar niet gevonden. Wellicht denk ik ook helemaal de verkeerde kant op, maar misschien heeft iemand een goede tip? Aanvullend zou ik ook nog extra informatie zoals telefoonnummer en email-adres in een kolom willen weergeven.
 

Bijlagen

  • proefje.xlsx
    19,5 KB · Weergaven: 7
Maak van N1 eens:
Code:
=TRANSPONEREN(FILTER(G$2:G$12;B$2:B$12=L1;""))
 
zo misschien, enkel een probleem met samengestelde namen zoals De Boer.
 

Bijlagen

  • proefje.xlsx
    23,2 KB · Weergaven: 4
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan