Filter met selectievakje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bentm

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2010
Ik wil eigenlijk kunnen filteren op alle selectievakjes die aan staan. Dit wil ik eigenlijk doen door in de koptekst een selectievakje te plaatsen en dat wanneer ik die aanvink alleen de records waarin een selectievakje aangevinkt staat te zien zijn!

Mijn dank zal groot zijn! :)

Kijk eens in dit voorbeeld.

Ik krijg een foutmelding: heb het volgende ingevoerd. Omdat ik alleen hoef te filteren op aan heb ik true vervangen door null. Maar op het eind krijg ik een foutmelding bij CheckFilter sub of function is niet gedefinieerd....

HTML:
Private Sub Selectievakje16_AfterUpdate()
    sNaam = "Selectievakje16"
    sTag = Me(sNaam).Tag
      If Me.Selectievakje16.Value = -1 Then
        sWaarde = "TRUE"
    Else
        sWaarde = Null
    End If
    CheckFilter sNaam, sWaarde

End Sub

Doet-ie het wel als je de originele code gebruikt? En als je eigenlijk niet wilt filteren, want je wilt alleen aangevinkte velden zien, waarom regel je dat dan niet via een query als bron voor het formulier?

Ik heb nu een query gemaakt, maar hoe moet ik die nu aanroepen in de checkbox?? Moet dit via besturingselementbron of gebeurtenis?

Als je, zoals ik denk, alleen de actieve (geselecteerde) waarden wilt zien, zet je bij Criteria in de query de waarde -1, True of Ja. Al deze waarden filteren het geselecteerde veld. Omdat je de filtering instelt in de query, hoef je verder op het formulier niks te doen. Wel is het dan onmogelijk om de andere records te zien, vandaar dat een selectievakje op het formulier zo jofel is, want dan kun je altijd ter plekke bedenken wat je wilt zien. En je kunt het selectievakje uiteraard een standaardwaarde geven, zodat hij in ieder geval met de Actieve records begint.

Is het dan wel zo dat je een nieuw scherm opent? Ik zou juist graag bij het aanvinken van het vakje in mijn formulier alleen die records over houden die "actief" zijn (en dus niet een ander venster openen).... Baal ervan dat mijn kennis hierin achterblijft, maar ja.

Met het filter uit mijn voorbeeld blijf je binnen het actieve filter, dus eigenlijk snap ik de vraag niet helemaal :)

Maar die werkt niet.... Moet ik nog andere dingen benoemen, zoals sNaam of CheckFilter?? Want inderdaad die oplossing zou zeker goed zijn!

Hij werkt niet
is een beetje vage klacht... Welke Office versie gebruik je? En als het 2007 is, heb je de Macrobeveiliging op Middel of Laag staan?
Voor de zekerheid hier een (toch prima werkende 2003 versie... met aangepaste bibliotheken.

Sorry, ik kom er niet uit. Hij geeft nog steeds foutmeldingen met je originele code. Het is ook niet echt een klacht... meer een vraag. Thanx anyway!

Ik wil eigenlijk weten waarom mijn bestandje niet werkt, en welke foutmeldingen je daar op krijgt. Want er is geen reden te bedenken waarom hij niet zou werken bij jou. Maar daar heb ik dus ook jouw access versie voor nodig, om dat goed te kunnen beoordelen.

Goeiemorgen,

Hier een uitgeklede versie. Het gaat om het enige formulier wat nog over is... Daar staat boven een hokje met filter op 'hosting'... Bij openemen moet je even shift inhouden. Wanneer ik het selectievakje selecteer zou ik graag alle hosting klanten zien, bij uitzetten gewoon alles. Hoop dat dit genoeg info is.

Grt

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan